Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110
Den var rätt fräck. Men sedan beror det på vilken stil det är på kniven. Till en mer traditionell kniv bör man kanske lugna sig lite med starka färger. En modernare kniv kan däremot tjäna på det.

~Paul~

Det finns många färger. Svart linne och svart canvasmicarta är snyggt och gröncanvas är snygg. Svart G10 är snyggt oxå.

Seved

Bilagor

• Budgethunter orange G10.jpg
    Budgethunter orange G10.jpg
    18.5 KB · Visningar: 550

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Ja det brukar vara så. Men jag har läst om dom som får dom vassa som attan. Så jag tänkte prova. Ska beställa några bitar nästa gång jag köper stål. Hm det kanske jag sagt redan.

Seved
Min kniv är en utställningskniv som vilar i vitrinskåpet. Visst går det att vå D2 riktigt vasst. Man bör då köra med ett fint diamantbryne och därefterföljande strigling med diamantpulver och mättad läderrrem.

~Paul~

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.