Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110

Aktuellt

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.
.......................

Bilagor

• 150.jpg
    150.jpg
    20.6 KB · Visningar: 390
Vanligt folk är det sådana som tycker som dej eller hur definierar du det. Som jag sagt förut så är det skitsvårt att hitta en kniv som alla gillar och vill använda till allt, eller har du nåt förslag.

Seved

Vanligt folk är svår deffinierat, jag har inget recept på en kniv som alla skulle gilla, då skulle både Bill Gates och Ingvar Kamprad få huka sig!

Tanken på att den ska passa till andra saker som bilkörning är jäkligt bra!

Ska jag fundera på en design då ligger Bark River kniven tidigare i tråden i topp!
(och tyvärr inte mycket nytänk designmässigt)
Där blir då kanske frågan om hur slidan ska se ut. Kan det kanske vara att man funderar på snabbfäste till bälte?

Vanligt folk är svår deffinierat, jag har inget recept på en kniv som alla skulle gilla, då skulle både Bill Gates och Ingvar Kamprad få huka sig!

Tanken på att den ska passa till andra saker som bilkörning är jäkligt bra!

Ska jag fundera på en design då ligger Bark River kniven tidigare i tråden i topp!
(och tyvärr inte mycket nytänk designmässigt)
Där blir då kanske frågan om hur slidan ska se ut. Kan det kanske vara att man funderar på snabbfäste till bälte?

Ja Bark River är ju en variant. Kanske inte så bra att planka rakt av.

Ja till bilkörning kan ju hi ride slida funka bra. Det har jag själv till en av mina jaktknivar. Då kan man ju använda kydex och ett tek lok fäste. Det kan man ändra lite på om man borrar lite olika hål i slidan. Så kan man ta bort kniven från bältet utan att lossa bältet. Eller så kan man ha en ledad bältes stropp på en vanlig scandinavisk slida.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips