Forum kniv

Bladlägnd

• 150 mm

Röster: 31 28.2%
  • 100 mm

Röster: 44 40.0%
  • 80 mm

Röster: 35 31.8%

• Totala väljare
    110

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
.......................

Bilagor

• 150.jpg
    150.jpg
    20.6 KB · Visningar: 378
Vanligt folk är det sådana som tycker som dej eller hur definierar du det. Som jag sagt förut så är det skitsvårt att hitta en kniv som alla gillar och vill använda till allt, eller har du nåt förslag.

Seved

Vanligt folk är svår deffinierat, jag har inget recept på en kniv som alla skulle gilla, då skulle både Bill Gates och Ingvar Kamprad få huka sig!

Tanken på att den ska passa till andra saker som bilkörning är jäkligt bra!

Ska jag fundera på en design då ligger Bark River kniven tidigare i tråden i topp!
(och tyvärr inte mycket nytänk designmässigt)
Där blir då kanske frågan om hur slidan ska se ut. Kan det kanske vara att man funderar på snabbfäste till bälte?

Vanligt folk är svår deffinierat, jag har inget recept på en kniv som alla skulle gilla, då skulle både Bill Gates och Ingvar Kamprad få huka sig!

Tanken på att den ska passa till andra saker som bilkörning är jäkligt bra!

Ska jag fundera på en design då ligger Bark River kniven tidigare i tråden i topp!
(och tyvärr inte mycket nytänk designmässigt)
Där blir då kanske frågan om hur slidan ska se ut. Kan det kanske vara att man funderar på snabbfäste till bälte?

Ja Bark River är ju en variant. Kanske inte så bra att planka rakt av.

Ja till bilkörning kan ju hi ride slida funka bra. Det har jag själv till en av mina jaktknivar. Då kan man ju använda kydex och ett tek lok fäste. Det kan man ändra lite på om man borrar lite olika hål i slidan. Så kan man ta bort kniven från bältet utan att lossa bältet. Eller så kan man ha en ledad bältes stropp på en vanlig scandinavisk slida.

Seved

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips