Food Force

Hur står sig Food Force mot Real Turmat och Blå Band? Har mestadels använt Real Turmat, men ibland även Blå Band.
Prismässigt står ju Food Force i en klass för sig, men övrigt? Smakar den typ "Pasta Carbonara"?

Ska man vara helt ärlig så är frystorkat sällan speciellt gott.
Det som gör frystorkat njutbart nog är kombinationen ansträngning / utsikt.

Dock.

Food Force har inte för min del lyckats bryta igenom nivån som både Blå Band & Real Turmat oftast lyckas med (finns vissa undantag).

Personligen kommer jag inte att köpa fler förpackningar med FF frystorkat.

Aktuellt

Äventyraren Tim Marklowski – stora bedrifter och liten miljöpåverkan

Tim Marklowski vill utmana bilden av de stora outdoor-äventyren. Under 2025 gjorde han flera extrema turer – med minimala CO2-utsläpp.

Vinn två par handskar från Hestra!

Vi tävlar ut två härliga vinstpaket med två par handskar vardera: ett i juniorstorlek och ett par av Hestras populäraste skidhandske i vuxenstorlek.

Grattis Utsidan – en av Sveriges äldsta webbplatser har fyllt 30!

2025 fyllde Utsidan 30 år. I årets sista intervju pratar vi med grundaren Christer Lindh om hur sidan kom till, dess historia – och framtid. 9 kommentarer
Ska man vara helt ärlig så är frystorkat sällan speciellt gott.
Det som gör frystorkat njutbart nog är kombinationen ansträngning / utsikt.

Dock.

Food Force har inte för min del lyckats bryta igenom nivån som både Blå Band & Real Turmat oftast lyckas med (finns vissa undantag).

Personligen kommer jag inte att köpa fler förpackningar med FF frystorkat.
Tar till mig orden. Som ofta är ju att det som funka förr, funkar fortfarande. Sällan nya produkter överglänsar de med flera år på nacken.

Just carbonara är ju en rätt som med fördel görs så lika som möjligt ute jämfört med hemma. Bacon, salt, pasta och så ägg och riven parmesan samt svartpeppar i lämpliga proportioner. En favorit.

I övrigt håller jag med Real och Blå Band har ett par rätter jag prioriterar att äta. Med tilläget att dessa https://www.engelsons.se/artikel/frystorkad-mat?attr1_id=82
faktiskt också är OK enligt min uppfattning.

Thure

Senast ändrad:

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips