"förtält" till personbil

Har sökt på forumet men hittar inte riktigt vad jag söker efter.
Tänkte åka runt i Östeuropa med min skrotiga Volvo 855 i några månader. Vill inte bo på Camping utan i bilen då det innebär mer frihet. Jag vill fortfarande kunna slå upp ett tält ibland som har kontakt med "aktern" på Volvon. Tältet är mest till för att kunna använda den portabla toaletten och kanske för annat så det behöver inte vara stort. Däremot så söker jag något billigt. Gärna lättuppslaget då jag vill vara mobil.

Några tips?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Om du googlar "land rover tents" hittar du inte bara taktälten utan också den typ av akter-/sidotält som du söker efter:

https://www.google.se/search?q=tent...&biw=1366&bih=586#tbm=isch&q=land+rover+tents

Mats

Det verkar främst vara taktält och sidotält för Range Rover. Dels är de ganska dyra.

Ser ut som sidoingångar och främst för minibussar.

Finns en gammal tråd på Utsidan vill jag minnas. Tyska marknaden har ett stort utbud.

Thure

Tack. Ska kolla.

Blir lite nyfiken på hur sen ser ut?

Har kollat lite på PortaPotti sortimentet. Har inte bestämt mig för något än.

Verkar vara svårt att hitta ett tält som passar aktern på volvon och som är billig. Lutar åt att köpa ett toatält i stället. https://www.amazon.co.uk/dp/B01G1JAPXA/ref=twister_B01JZ24HSY?_encoding=UTF8&psc=1

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips