Försvarets glasfiberpulka

Jag har då inte ens vägt min men först måste jag ta bort en del snö som satt fast samt STÅL-skakeln som satt fast (tänkt att koppla efter skotern).

Månadens produkt: Trangia Nest
De nya tallrikarna, skålarna och muggarna packas smidigt och kompakt ihop med Trangias klassiska kök. Ta chansen att vinna och testa serien!
Jättepulka!

Jag har tappat mitt ögonmått , är det någon som sett det?

Jag trodde att pulkan jag köpt var lite drygt 2 meter men den visade sig vara 2,8 meter dvs en gigantisk jättepulka. Får skylla på att det var mörkt när jag hämtade den.

Pulkan är 65 cm på bredaste stället men har kraftigt lutande sidor så botten är inte så himla bred. Vad som är bra med den är att den är liksidig dvs baksidan och framsidan är likadana.

Min idé var att helt enkelt kapa pulkan mitt itu, skruva fast ett trästycke i baksidan och på det viset har jag två stycken pulkor som är 1,4 meter långa vilket känns betydligt bättre.

Återkommer med rapport senare, troligtvis på bloggen.

lätt träpulka

Hej,
Jag köpte en begagnad träpulka på Blocket (stockholm) för några år sedan. Den väger 5kg. Den är runt 1,40 lång. En pulka på 2 m eter är bara om man ska behöva transportera sjuka. behöver du det?
Lycka till!

Aktuellt

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.

Snälltåget – på räls till äventyret

Snälltåget – på räls till äventyret
Möt Snälltåget på Outdoor Festival 2026 – som tar dig till friluftsdestinationer i Sverige och Europa. Som festivalbesökare får du 10% rabatt.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun!
Ta chansen att vinna startplatser till Göteborgs största trailupplevelse och Merrells nya terränglöpsko Agility Peak 6, perfekt att springa loppet i!

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival

Testa, lär och gör: Aktiviteterna på Outdoor festival
"Äventyrspasset" ger tillgång till aktiviteter, clinics och föredrag över hela festivalområdet. Som Utsidan Plus-medlem får du passet gratis!

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.