Första skal kängorna

Tror vi att de är normalt eller inte?

• Ja

Röster: 0 0.0%
  • Svårt att säga

Röster: 0 0.0%

• Totala väljare
    2
Mitt tips är att skor är trixigt, och ingen annan kan säga om dom passar dig. Det bästa man kan göra är att köpa några som känns supersköna när man testar i affären.
Ja, brukar alltid säga att det ska vara askungen när man väljer kängor. Känns det inte bra nu är de inte kul på 4+ timmar. Blev mest nyfiken om andra haft likande problem. Kanske Lundhags bara inte är för mig.

jag använder ett par lundhags skalkängor och tycker de är toppen MEN jag har märkt att om jag inte använder de i naturen, dvs på asfalt eller hårda, platta golv så är de ganska obekväma. Kanske det du känner? testa att gå runt lite på gräsmattan hemma och se om du märker av samma problem
Spännande! Undra varför? Har aldrig provat kängor som vart osköna på plattmark, är de att de blir sela eller mest bara konstigt? Blev jättenyfiken :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Skalkängor brukar jag fukta fotdelens läder, med rätt iläggasulor och strumpor+sockar på foten snöra samt gå en halvmil och låta kängorna torka. Därefter är mina ingångna. YMMV

go tur

• Gilla
Reactions: Imp
Jag antar att du känner till att du kan sula om dina Meindl kängor professionellt om de i övrigt är i bra skick:

Yes, tar dock 10-12 veckor så ska göra det i höst. Ska dock vandra om två veckor så tyvärr var jag lite dumt sent ute att inspektera mina kängor. Och de känns lite dumt att köpa ett par nya likande kängor och tänkte att jag provar skalkängor denna gången då :)

Skalkängor brukar jag fukta fotdelens läder, med rätt iläggasulor och strumpor+sockar på foten snöra samt gå en halvmil och låta kängorna torka. Därefter är mina ingångna. YMMV

go tur
Tack! Har hört de av andra med, alt gå med blöta strumpor. Men tror tyvärr inte de var att bryta in dem som var problemet denna gången. I och med knä smärtan :(

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips