förslag på cykel

Hej.

Jag hade tänkt att göra en ny lång resa nästa sommar men behöver en ny cykel. Förra gången cyklade jag ner till Venedig på en cressent Risa, en vanlig damcykel. Det funkade fint men skulle vilja ha en lite bättre cykel till nästa resa. Har kollat lite men känner att jag inte riktigt har koll.

Funderade lite på en Nishiki Hybrid 401http://www.cykelkraft.se/nishiki-dam-401-gra
Vad tror ni som kan och kom gärna med tips och råd :)

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Populär modell

Den här modellen brukar vara populär
sutra.jpg

http://www.konaworld.com/sutra.cfm

Min plan är att ha väskor båda fram och bak på cykeln. Vill iaf ha en cykel som man kan ha väskor fram och bak på.

Varför inte en liggcykel? Jag har själv en trehjulig variant, som jag pendlar med och jag är jättenöjd med den. Som vanligt med Wikipedia, när det gäller generella saker, är den engelska artikel mycket bättre än den svenska, så jag rekommenderar den för dem som behärskar språket.

Jag själv är inte intresserad av en liggcykel utan vill ha en vanlig cykel. Men tycker som sagt att det en är stor djungeln att veta vad man ska ha för något. Kona sutra hat jag läst att många verkar nöjda med så det kan vara ett alternativ.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips