Försäkringar

Undrar om det är nån som känner till några bra försäkringar som täcker äventyrssporter? Skall ut och resa snart och hittar ingen försäkring som täcker extremare grejer typ klättring, skärmflygning, alpinism osv som nästan aldrig ingår i vanliga försäkringar. Så vitt jag har förstått så finns det enskilda tilläggsförsäkringar för olika aktiviteter. Tex klätterförbundeet har en bra klätterförsäkring osv, men jag undrar om det finns någonstans man kan teckna en för ALLT???

Tacksam för svar.

Ha det gott!

Jennie
 
Kolla med Trygg Hansa

Halloj

Kolla med Trygg Hansa om de har något som passar. Som jag har förstått det är deras Holmia Vuxen rätt bra, dvs inga undantag för lite extremare grejer. Jag hoppas jag förstått rätt för jag har själv den och tävlar endel i multisport.

Om det finns någon annan försäkring som är bättre vet jag inte för jag har inte gjort någon närmare undersökning av marknaden. Kollade med Folksam men där hade de massa undantag för de roliga aktiviteterna så den försäkringen var inte lämplig för mig.
 
bra

Tack Conny,

"Holmia vuxen" verkar vara just en sådan försäkring jag söker. For the record; tydligen en sjuk- och olycksfallsförsäkring som täcker ALLA sporter förutom kampsporter. Dvs alla lite extremare grejer som bergsklättring, skärmflygning, off pist åkning mm mm gick in under denna. Rätt dyr dock- premien låg fr 1100-1900 / år beroende på ersättningsnivån.

Men det kanske det kan vara värt när man nu nödvändigtvis måste hålla på och flänga omkring på alla möjliga och omöjliga håll och kanter...:)

Jennie
 
Folksam

Hade själv lite försäkringsproblem inför en Nepalresa för ett tag sedan. Jag hade då Trygg Hansas studentförsäkring. Efter lite efterforskningar visade det sig att den var smockfull av undantag så det blev till att byta. Den hemförsäkring jag hittade var Folksams, de har inga undantag angående vilka aktiviteter etc man ägnar sig åt och täcker även helikopterräddnigar etc.
Olycksfallsförsäkringar har jag däremot inte kollat på...
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
connil Försäkringar Utrustning allmänt 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.