flyga med ryggsäck!

Spännrem!

Tänkte bara tipsa om att dra en enkel spännrem runt ryggsäcken, utanpå flightbag el. sopsäck alltså. Dels gör det ju paketet lite nättare, samt att man har något att sätta bagagemärkningen på... Men framförallt gör det jobbet enklare för personalen som lastar bagaget.

Har själv varit med om att min rygga (med rem) gick bra att checka in, samtidigt som kompisen var tvungen att lämna sin rygga (i påse utan rem) som skrymmande / specialbagage p.g.a. detta, med påföljande extra köande och risk för extra avgift.
Mvh / Torbjörn
 
Månadens produkt: Ergo Grip Enduro från Hestra
Rätt handskar kan göra stor skillnad under cyklingen. Ta chansen att tävla om lätta och bekväma Ergo Grip Enduro D3O från Hestra.
Stadium har en prisvärd flightbag av märket Everest. Har funkat mycket bra för min del. Har som mest haft en 90-liters ryggsäck i den. Den fungerar dessutom som ett robust regnskydd om man så önskar.
 
Har själv varit med om att min rygga (med rem) gick bra att checka in, samtidigt som kompisen var tvungen att lämna sin rygga (i påse utan rem) som skrymmande / specialbagage

Det där verkar vara ganska godtyckligt. Förr i tiden kunde jag ofta checka in en vältajtat ryggsäck där inte en enda onödig rem stack ut. På senare år har det verkat som att de rutinmässigt skickar alla ryggor som specialbagage.
 
Stadium har en prisvärd flightbag av märket Everest. Har funkat mycket bra för min del. Har som mest haft en 90-liters ryggsäck i den. Den fungerar dessutom som ett robust regnskydd om man så önskar.

jag kollade på deras hemsida,men det står att den är för en 70liters ryggsäckar:(

det kanske finns större i butik!?
 
jag kollade på deras hemsida,men det står att den är för en 70liters ryggsäckar:(

det kanske finns större i butik!?

Det finns bara en storlek men den funkar definitivt för större säckar än angivna 70 liter. Ta med din rygga till butiken och be att få testa eller inhandla med öppet köp.
 

Aktuellt

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”

Kämpargård: ”Södra Småland är fantastiskt att vandra i”
I nya boken Vandra i södra Småland guidar Niklas Kämpargård till 48 turer genom skogar, sjölandskap, myrar och kulturbygder.

Upprop för friluftslivet inför valet

Upprop för friluftslivet inför valet
Tycker du att friluftsliv, natur och allemansrätt är viktiga frågor inom politiken? Skriv under Svenskt Friluftslivs upprop!

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”

”Hur öppnar vi upp naturen för fler – och varför?”
Utsidans redaktör Gabriel Arthur besöker Sveriges största friluftsfestival – och får med sig viktiga insikter hem.

Paddling i Muminfamiljens farvatten

Paddling i Muminfamiljens farvatten
Pellinge övärld och ön Klovharun inspirerade Tove Jansson. Förra sommaren paddlade Henrik Witt äntligen dit i kajak.
Jag fick köpa en grov genomskinlig plastsäck inkl. "kattstrypare"/buntband hos SAS, kanske 1 år sen. Gick nog på 50 spänn och den ville jag inte bära på så det blev en ny på vägen hem. Tror det är samma som man använder till barnvagnar.
 
Packsäcken och extraremmarna postar du till dig själv där du skall åka hem. Packsäck har räddat mycket. Har bekanta som fått ramen förstörd. Extra trist på utresan. Har flygrest med stora ryggsäckar, numera mest med mindre och lättare.
 
Jag har använt både jutevävssäck från granngården och en kraftig plastsäck man får alt. köper för en billig penning på flygplatsen. Båda har fungerat bra. Jag tror inte på idén med vanlig sopsäck.
 
Jag ringde till flygplatsen i Kiruna när jag skulle upp till Keb för två år sedan, de hade då bagage rum där du kan lämna väskan + kanske en ren skjorta till resan hem.

stadium har denna väska på 100 liter http://www.stadium.se/sport/uteliv-resa/vaskor/025163/point-zero-point-zero-bag billigare blir det inte för den storleken. (utom sopsäck)

ja det var något sånt jag hadde tänkt mej att göra,så slipper man släpa med sig väskan o lite rena kläder som man kan lämna kvar,ska ta o kolla upp det mer.

tusen tack för tipset på väskan den ser väldigt intressant ut o kanon pris på den med

skulle kanske funka med den fast den är kanske lite för smal,men ska klart kolla upp det:)

mvh/pelka
 
ja det var något sånt jag hadde tänkt mej att göra,så slipper man släpa med sig väskan o lite rena kläder som man kan lämna kvar,ska ta o kolla upp det mer.

tusen tack för tipset på väskan den ser väldigt intressant ut o kanon pris på den med

skulle kanske funka med den fast den är kanske lite för smal,men ska klart kolla upp det:)

mvh/pelka

Du behöver ju inte ha ryggan vandringspackad i bagen, detta kan du fixa vid ankomst till Kiruna.

bara en tanke
 

Lästips

Upptäck

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.