flyga med ryggsäck!

Stadium har en prisvärd flightbag av märket Everest. Har funkat mycket bra för min del. Har som mest haft en 90-liters ryggsäck i den. Den fungerar dessutom som ett robust regnskydd om man så önskar.

Tjena!

skulle inte du kunna mäta din flightbag hur lång och bred den är;)

mvh/pelka

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Kollade lite på flightbagen från Haglöfs,någon som vet om det får plats en 100L rygga i en haglöfs flightbag L?? Large är tydligen den största dom har!?

http://www.outnet.se/hagloefs/flightbag-m.php

det blir nog en sopsäck,det är ju billigast;)

/P

Om large är största storleken på Haglöfs fligtbag så rymms en Haglöfs alaska ramsäck med god marginal i den. JAg har flugit med denna konfiguration Ronneby-Kiruna. På hemvägen var ryggsäcksramen knäckt (tur det var på hemvägen) men inget tjafs på flygplatsen - rekvisition från SAS och raka vägen till sportaffären och hämta ut en ny ram. Tråkigare om det hänt på vägen dit. Flygbagage hanteras inte alltid varsamt. Utrikes då man öandat på plattan har jag sett skräckhistorier om hur bagagehanteras. I tjänsten åker jag aldrig med mjuk resväska.

/Patrik

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips