Flugfiske c:a 50-60 mil från Göteborg

• Trådstartare edmico68@hotmail.com (Mikael)
  • Start datum

edmico68@hotmail.com (Mikael)

Gäst
Hejsan
Funderar på en flugfiskeresa c:a 50 - 60 mils bilväg från Göteborg. Finns det någon som har någon bra älv att rekommendera. Det fisket som är intressant är harr-och öringfiske i strömmande vatten.
Undrar också om vilken tidsperiod som är bäst då det är torrflugefisket som är intressantast.
Har du även tips på bra boende nära fiskeplatserna är det kanon.
Tackar på förhand
Mikael

flugfiske

70 mil från Göteborg..är det ok?I så fall kan jag varmt rekomendera Ljungdalen.Ett litet bi flöde som är
väldigt lite besökt.åtminstone de gåmger jag vart där.
Skärkån är namnet,och sjön heter Skärvagshån.
Sjön innehåller grov Harr ovh Öring,och själv har jag tagit både Harr och Öring på Över kilot i ån en bit nedströms sjön.Boende finns mindre än 5 min vandring från fiskeplatserna.
Lycka till..förlåt..skitfiske menar jag

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Området kring Femunden, Sömåa

Sömåa som rinner ut i Femunden i Norge är en väldigt trevlig å. Det finns massor av fina fiskeställen i området. ca 60 mil från GBG Sök på sömåa eller femunden på http://www.google.com så hittar du en hel del
/Lars-Olof Danielsson

Tännäs

Åk till Tännäs norr om Grövelsjön, Harrfisket där är helt fantastikt. Förra sommaren drog jag upp 6 harrar på över kilot på ca 60min. Största vägde 1,5kg på krönt våg. Dock är personalen på Tännäs fiskecentrum oehört lite intresserade av hjälpa till, sämre och otrevligare personal har jag aldrig mött i fiskesammanhang. Att jag återvänder år efter år är det otroliga Harrfisket

>>Laxa65

Hej

Har du några exempel på var i Dalarna det finns fiskevatten som ger röding, öring eller harr?

Tack på förhand!!!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips