Hej! Annonser är vår inkomstkälla för att kunna driva Utsidan.
Om du inte vill slå av annonsblockering kan du istället stödja oss genom att
teckna ett Plusmedlemskap -
då kan du dölja alla annonser och slipper denna text!
Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Hej,
Drömmer faktiskt om att även i år åka till den lilla å strax utanför fjällen där jag i somras satte nytt personligt rekord på harr. 55 cm och 1,3 kg.
Anders
När jag kommer ner till Skåne igen efter nyår så har havsöringssäsongen startat så jag hoppas på många givande helger på reven längs österlenskusten. Blir nog nån tur till Mörrum också längre fram till våren. Till sommaren blir det nog två veckor vid Kaitumälven eller på Finnmarksvidda.
God jul på er och gott nytt år.
Efter muck i slutet av augusti väntar inköp av nya vadare och lite småplock och en resa till någonstans väster om lycksele.
Innan dess planerar jag att se över mitt flugsortiment och gå efter regeln "less is more"... Mina askar dignar av olika mönster som jag knappt vet när de ska användas eller vad de representerar.
”Jag vill inte åka hem”, sa Dana till kameran. ”Det är något med Sverige som är svårt. Jag kan inte förklara det.”
Jag gjorde de sista intervjuerna ...
Det är när mobilen sätts i flygplansläge inför 9 dagars batterispar som det slår till. Jag lämnar världen nu. Det är ett avsked som skrämmer, smärtar ...
3 kommentarer
En fjällvandring kanske flyktigt bara handlar ofta om att förflytta sig mellan punkt A. till punkt B. och vad som händer däremellan. Om man däremot ...
5 kommentarer
Med Husum passerat och bara sol i väderleksrapporten närmade jag mig höga kusten. Vid skagsudde urskilde sig då höga öarna på andra sidan ...
1 kommentar
Vi från Skåne Vandring Community har vandrat längs West Highland Way (WHW, även kallad) under vår årliga långresa. Den klassiska leden längs med de ...
Hold your horses…eller Sakta i backarna!
Jag sitter vid jokken Njabbejokkå vid backen ned till Suorva. Jag sitter här och pustar efter den mycket ...
6 kommentarer