Flera kartor i GPS:en

Skulle behöva hjälp att lägga upp flera kartor i GPS: en för att sedan kunna välja vilken karta jag vill titta på inne i kartinställningar i GPS:en. Jag använder img2gps men det kanske inte går med den programvaran?

Sedan funderar jag på om det går att göra egna IMG filer och sedan tanka upp dem med mapsource till GPS:en

Egentligen olika lösningar på samma problem...

Garmin 60CSX

// Janne

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Du behöver img2mapsource eller ett program från malsingmaps.com download site, kräver registrering först.

Då kan du lägga egna img filer tll mapsource och sedan använda mapsource för att föra över dem till gps. Onödig omväg dock, enklare använda sendmap20 och skicka img filerna direkt till gpsen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips