Flaskhållare som tar 1.5l flaskor

Hej hej!

Jag har en längre tid varit på jakt efter stora flaskhållare. Dom skall klara av att hålla en vanlig 1.5liters petflaska.

Jag har själv ute på vägarna sett folk ha med 1.5 liters. Men jag vet inte var dom får tag på flaskhållarna. Jag har frågat runt på flera cykelhandlare utan framgång. Jag har börjat kamma av internet även där utan resultat. I en gamal tråd här på utsidan skriver Janne Corax om en modell som sväljer stora flaskor. Denna modell hittar jag inte.

Självklart kan man bygga egna lösningar. Det är kanske det andra har gjort. Fast det hade varit smidigt om set gick att köpa redan färdigbyggda.

Jag vore glad om någon av er satt på en bra lösning.
Tack på förhand!

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för alla bra förslag!

Jag visste att utsidan kan. Nu skall jag bara bestämma mig, beställa och montera. Återkommer med resultatet.

Tack igen!

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips