Fjällvandringstips med toppturer

Jag och 4 till ska iväg på lite fjällvandring där vi har tänkt tälta och ta någon eller några toppturer.
Vi har funderat lite på Helags-Sylarna-området men skulle gärna vilja ha tips på fina och bra vandringar.

Vi har väl tänkt vara ute 6-8 dagar kanske. Finns det några fina berg och vandringar in på den norska sidan?
Kom gärna med många tips så vore ni snäll!!
Vi är inga extremare men väl öppen för häftiga strapatser.

Mvh Mattias

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
aha, tack för länken, mycket fina tips ;)

Men fortsät gärna skriv och hjälp till att komma på idéer!

MVh Mattias

Om ni kan tänka er en resa lite längre norrut så rekommenderar jag den vandring jag beskriver i mitt reportage här på Utsidan. Klicka på min profil och vidare till texten om Abiskovandringen. Suverän! Spektakulära vyer utan jättejobbiga klättringar.
HåkanF

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips