Fjällvandra bland fjordar i norge tips.

Jag och tjejen ska ta bilen till norge och vandra bland fjordar och berg.. Jag vill även fiska lite, från land och kanske hyra en mindre styrpulpet.

Vart ska man åka och varför..? Vi åker från dalarna. Man har ju läst om jotunheimen och geiranger.
Vi är helt nya på vandring :)

Jag hyrde stuga i geiranger fiskade lite för rätt länge sen,10år sedan iaf...tyckte att det va rätt branta sluttningar runt geirangerfjorden o säkert rätt tufft för vandring fast jag kan ha jävligt fel oxå..

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.

Tävling: Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.
Kolla

hemsidan ut.no här finns bra interaktiv karta. Skall ni vandra mellan stugor? Systemet med självbetjänte hyttor är suveränt. Kolla också äldre trådar här med sökfunktionen.

Finns en del turförslag i de trådarna. Fisket har varit bra kring Lofoten när jag har försökt från kajak. Finns säkert många andra bra ställen också.

Thure

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips