Fjällräven TERMO G-66 extrem

Nu är även jag ägare till ett Fjällräven Termo G66 Extrem men jag har inte kollat om stängerna/bågarna är dom rätta, för Myrorna sålde tältet för sig och stängerna var för sig. Men det fanns inga mer Fjällrävengrejer i den hyllan så jag får hoppas det är rätt stänger som dom hade.

Per

Hmm, måste tydligen börja besöka myrorna oftare :).

Nejdå, inte avis ;)..,

//J

I vetenskapens tjänst

I vetenskapens tjänst har jag nu varit nere i källaren och hämtat mitt gamla Fjällräven G66 tält. Till att börja är det inget Alu (minnesfel), som det tält jag köpte senare. Fjällräven Original Alu II, som är större så det gick lättare att klä på sig inne i tältet.

För att återgå till G66 så har mitt tält en 2 delad stång vid fotändan och en 3 delad stång vid huvudet (öppningen)

När jag nu mindes fel vad gällde tältduken så kanske jag även minns fel tältet heter. Men ledtrådar är, blått yttertält och blått innertält. Inget blixtlås eller myggnät i innertältet, som mitt Fjällräven Original Alu II hade.

Mitt tält har ingen ”A-stång”. Det kanske tillkom senare som följd av produktutveckling.

Jag har bra tältat på sommaren.

För tältstänger rekommenderar jag åter Fjällräven. När jag försökte sy mig tält för sådär 10 år sedan, hade Fjällräven en väldans massa stänger, pinnar och bågar + tältduk som gick att beställa via lokala handlaren, från Fjällräven i Örnsköldsvik.

OT
För nostalgi kolla på mina campingkök http://home.swipnet.se/brune/kok.html (seg sida med många stora bilder)

Per Brune
Jeg undrer på om du kan gi meg målene på stengene? Jeg har et G66 (ikkeExtrem), men har ikke stengene. Jeg har kontaktet Fjällräven, men de har ikke stenger til dette teltet, jeg tenkte at jeg må lage noen. Da hadde det vært godt å har de originale målene.
Tor

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Till en semestersegling i Dalbosjöns skärgård lånade jag ett G66 Alu av en kamrat. Det blev en varm vecka och sovsäck samt innertält övergavs för nattsömnens skull. Att det kallades likkistan förstår jag. Till nästa tur inköptes ett Tarfala III.

Jeg undrer på om du kan gi meg målene på stengene? Jeg har et G66 (ikkeExtrem), men har ikke stengene. Jeg har kontaktet Fjällräven, men de har ikke stenger til dette teltet, jeg tenkte at jeg må lage noen. Da hadde det vært godt å har de originale målene.
Tor
Du är för sent ute. Huset (54 lägenheter) där jag bor håller på att renoveras och redan i oktober i fjol skulle fastighetsägaren magasinera de saker vi hade i källarförrådet, så jag passade på att göra mig av med lite saker som jag inte använt på länge, och som jag nog aldrig mer skulle komma att använda.
Tyget till Fjällräventältet tog nog någon bekant reda på till något DIY projekt. Gissningsvis åkte jag med tältstängerna och fler metallsaker till Åkerbruket.

Per

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips