Fjällräven Rapa 75 liter - feedback

Hej.

Kom över en oanvänd ryggsäck från Fjällräven med namn Rapa, 75 liter.
Spontant känns den som en riktigt bra ramryggsäck.
Smarta fickor, öppningsbar framsida samt gott om remmfästen och öglor.
Ett hyfsat avbärarbälte som går att justera något.
Axelremmarna är väl inte optimala men funkar.

Så nu undrar jag om det är någon som provat den fullpackad på en tur?
Vad tyckte ni?
Erfarenheter?
Tog med ett par bilder också.

Tack på förhand!
Andreas

Bilagor

• IMG_20181214_140014.jpg
    IMG_20181214_140014.jpg
    74.4 KB · Visningar: 1,138
  • IMG_20181214_140021.jpg
    IMG_20181214_140021.jpg
    55.3 KB · Visningar: 955
Aldrig hört talas om den modellen. Ramen verkar vara en vanlig Gyro ram (gissar att de vertikala rören är raka och inte böjda (insvängda) som det ser ut som på bilden, speciellt vänsra röret på bilden - gissar att det är vinjettering från kameran?). Säcken påminner om Råive, fast kortare därav den mindre volymen. Röda remmar, gissningsvis tillverkad kring 1990?

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.
Aldrig hört talas om den modellen. Ramen verkar vara en vanlig Gyro ram (gissar att de vertikala rören är raka och inte böjda (insvängda) som det ser ut som på bilden, speciellt vänsra röret på bilden - gissar att det är vinjettering från kameran?). Säcken påminner om Råive, fast kortare därav den mindre volymen. Röda remmar, gissningsvis tillverkad kring 1990?

Hej.
Tack för svar!
Ramen är faktiskt inböjd i toppen. Något som jag själv funderade över när jag hittade den.
Gissar också på tidigt 90 med tanke på att den har lite funktioner som ändå får räknas som ganska moderna.
Sökt lite på nätet för info men inte hittat något...

Hej, ursäkta sent svar.
Jag har gått med min fullpackad... för mig är den otroligt bra eftersom jag har höftproblem, och den här ramen känns som en "boogievagn" och är inte låst kring höften som en mjuk ryggsäck... eller andra ramsäckar.
Tror jag köpte min ca 1992.
Men jag har tagit av avbärarbältet för att använda till annat... och har nu inte koll på hur jag ska sätta tillbaka den... har du den kvar och kan ta fler bilder på hur det sitter fast?
mvh Katrin

Ramen skall hänga i höftbältet. Då blir det bra.
Den vita remmen håller uppe höftbältet, den gråa remmen lyfter ramen.
DAD2DAA2-995D-48D0-A751-314975773006_4_5005_c.jpeg
go tur

TACK, om det inte är för besvärande, så får du gärna ta nån mer bild, på hur remmarna sitter, jag tror jag saknar en och behöver skaffa den och sätta dit på nytt :)
Jag är jättetacksam för bilden ovan :)

Jag har också en Fjällräven Rapa 75, men axelremmarna är utbytta till en lite bredare variant.

Bilagor

• IMG_4868.jpeg
    IMG_4868.jpeg
    2.1 MB · Visningar: 168
  • IMG_4869.jpeg
    IMG_4869.jpeg
    2.9 MB · Visningar: 168
  • IMG_4872.jpeg
    IMG_4872.jpeg
    2 MB · Visningar: 169

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips