fjällräven foxlite !?

Tjena!
När jag och en vän va o vandrade i norge i mitten på 90 talet lånade vi ett fjällräven tält som hette foxlite. Någon som vet om den modellen finns att köpa fortfarande. Eller så vet ni kanske nått liknande tält ni kan rekomendera.


/P
 
Foxlite eller liknande

Jag känner inte till om Foxlite går att köpa längre. Har ett Hilleberg Nallo sedan några år tillbaka och är mkt nöjd på alla sätt och vis. Låg vikt, lätt att sätta upp och bra funktion i övrigt. Använder tältet under hela året.
 
Modeller pΠprylar

TrŒkigt att sŠga sŒ har det gŒtt mode i friluftsprylar och det du pršvade fšr tre sŠsonger sen Šr svŒrfunnet fšr att inte sŠga omšjligt.
Foxlight ingŒr inte i Fj katalog mer. Men dŒ fšretaget har en outletbutik och bra reda pŒ logistiken med hjŠlp av datorer Šr det inte omšjligt om du nu nšdvŠndigtvis mŒste ha ett dyligt. Det var inte billigast, lŠttast men det hade tvŒ smŒ absider. Givetvis finns det en begagnatmarknad. Nallo har bara en stor absid och Šr styft kilot lŠttare. €ven jag Šr mycket nšjd med HBs Nallo.
Avser du vintercampa i framtiden vŠlj en storlek stšrre.

Go tur

Johan K
 
Varför är Hilleberg världens mest överskattade tält
i universum?
Lite motiveringar så jag med andra inte gör misstaget att köpa ett.
Mvh
Kurt
 
Han tycker att vi HB:ägare är liiiite för inskränkta och att tältet kostar mycket mer än vad det egentligen borde. Det har han helt rätt i. Det finns gott om tillverkare och det är inte självklart att just HB sitter på världsunik kompetens i hur man gör fungerande tält.

Dock tycker jag att "misstag" är ett starkt ord då enda problemen egentligen är att de är dyra och att hejarklacken är lite för ivrig. Iofs äger jag ett Nallo och är inte neutral. :)
 
Foxlite

Jag är till 99% säker på att de har ett eller två Foxlite på Naturkompaniet i Borås. Ring och hör!
De kan i så fall skicka det till en Naturkompaniet-affär nära dig! Du borde kunna förhandla lite om priset om det utgått.
Det finns annars väldigt många bra tält som har konkurrenskraftiga priser, Vaude hade jag nog satsat på idag.
Själv sitter (ligger) jag i Hillebergfällan förstås.
De är bra, men du kan få att mycket kompetent tält för halva priset av vad ett Hilleberg kostar.
Valet är ditt
 
Tält

Kolla en runda på Vaude tälten, helt ok till vettiga priser, för det mesta av icke extrem användning Hans Ps finns både på Getout o Norhtstar bl a.
 
boran; sa:
Han tycker att vi HB:ägare är liiiite för inskränkta och att tältet kostar mycket mer än vad det egentligen borde. Det har han helt rätt i. Det finns gott om tillverkare och det är inte självklart att just HB sitter på världsunik kompetens i hur man gör fungerande tält.

Dock tycker jag att "misstag" är ett starkt ord då enda problemen egentligen är att de är dyra och att hejarklacken är lite för ivrig. Iofs äger jag ett Nallo och är inte neutral. :)

Precis.. Jag utryckte mig lika smidigt som vanligt, men jag menar exakt vad du skriver! ;) Tackar!!

För övrigt så tycker inte jag heller att Hilleberg är ett misstag på något sätt.. Det är som ovan skrivits den irriterande hejarklacken som helt utan objektivitet skriker ut sina lovord utan att ens försöka ta del av frågeställarens behov.. Sedan så är inte Hilleberg på något sätt bäst men dom tillhör toppskicktet till en ofta orimlig summa pengar..
 
FJS90-91; sa:
För övrigt så tycker inte jag heller att Hilleberg är ett misstag på något sätt.. Det är som ovan skrivits den irriterande hejarklacken som helt utan objektivitet skriker ut sina lovord utan att ens försöka ta del av frågeställarens behov.. Sedan så är inte Hilleberg på något sätt bäst men dom tillhör toppskicktet till en ofta orimlig summa pengar..

Det där var bra skrivet och borde generaliseras till all utrustning och en hel radda märken som diskuteras i dessa forum. Ett embryo till en mycket infekterad tråd? Ursäkta att jag inkränktar i en fråga utan att besvara den.

Hälsningar

Tommy (som förfogar över 2,5 Hillebergare)
 
Foxlite.

Tror mig minnas att det realiserades minst ett ¨Foxlite för någon månad sedan på Fjällrävens fabriks utförsäljning i Ö-vik.
Ring å kolla .

Mors
Ronney Kull.

PS:Som e helt utan yttligare komentarer om "Hillebaner" eller Hilleberg.
 
Lite off topic

Någon som vet när Fjällrävens fabriksförsäljning har öppet och så? Jag brukar passera Ö-vik när jag åker upp för att hälsa på mina föräldrar.

/FredrikW
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Henket Tält till fjäll med barn Bo och sova 9
Guldhönan Finns prisvärt 4-mannatält eller är det HB/FR som gäller? Bo och sova 13
MWox Fjällräven Abisko Shape 2 vs Nordisk Opland 2 LW Bo och sova 5
PsychoDave Fjällräven Akka 3 R/S variant? Bo och sova 1
haraldseb Erfarenhet Fjällräven singi 2 season Bo och sova 1
KirOHna Fjällräven Abisko View 2 Bo och sova 1
The Crow Fjällräven Keb Dome 2 vs Hilleberg Allak 2? Bo och sova 1
Joakim.e Nytt fjälltält, Kaitum 3, Dome 3 eller annat? Bo och sova 12
Bearik Fjällräven Skule är inget att ha Bo och sova 12
Snickaren Dubbla sovsäckar. Fjällräven Skule + Funäs Lite? Bo och sova 13
OlaCarlbom Fjällräven Abisko Lite 2, hur högt invändigt? Bo och sova 3
jfc.bromma Fjällräven Termo-G 66 Bo och sova 6
vandrafjäll Nån som vet vad jag fyndat på loppis, fjällräven sovsäck Bo och sova 10
K3WA Ny tältpåse Fjällräven Akka 3 Bo och sova 3
95239 Hilleberg eller Fjällräven? Bo och sova 15
Tobias.H Hilleberg Nallo 2 vs Fjällräven Abisko Lite 2 Bo och sova 17
erikh1 Fjällräven - Hilleberg eller annat? Bo och sova 2
behnke fjällräven abisko endurance 3, bra investering? Bo och sova 7
MiaWik Hilleberg Kaitum 4GT eller Fjällräven Abisko Bo och sova 25
Adelanteeee Fel vikt på Fjällräven Abisko Shape tält? Bo och sova 12
Tobias.H Någon som har erfarenhet av Fjällräven Abisko Lite 1? Bo och sova 2
Mediana Någon som har erfarenhet av Fjällräven Abisko View 2? Bo och sova 15
petersundqvist Fjällräven Camp 78 Alu Bo och sova 3
JackLynx800 Hilleberg eller Fjällräven Bo och sova 31
Beatrice87 TIPS: Bra Fjällräven tälterbjudande just nu Bo och sova 5
AndersSupertramp Vad heter detta Fjällräven-tält ? Bo och sova 23
andersmossing Tält Fjällräven vålå 4 Bo och sova 8
Akka Nya tält från Fjällräven Bo och sova 37
såg Tältvalet står mellan Hilleberg Kaitum GT2 vs Fjällräven Akka 2 Bo och sova 5
Jonas Hemberg Fjällräven Akka 2 Endurance Bo och sova 1
olastefan Fjällräven abisko lightweight 2 Bo och sova 5
Tommy Hurtig Fjällräven Akka View 2 Bo och sova 7
isabell.lucev Sovsäck fjällräven classic Bo och sova 10
Urwaldjaeger Hillebergs Nammatj GT vs Fjällräven Akka Endurance Bo och sova 11
linusthefrisk Fjällräven Akka Dome 3 Bo och sova 5
kilo_one_six Fjällräven Abisko Lightweight 1 Bo och sova 40
johanfpettersson Fjällräven caravan carry-combi Bo och sova 6
bollstuds Vålå Dome II, Problem med uppsättning Fjällräven kupoltält Bo och sova 12
roccster Fjällräven Akka Rs3 som läcker Bo och sova 0
Martin på Skäret Fjällräven Polar M30 Bo och sova 0
Sekk Marmot Thor eller Fjällräven Akka Shape R/S 3 Bo och sova 6
guhj För långa tältbågar, hur fixa? (Fjällräven Akka 3) Bo och sova 8
pelka Hilleberg VS Fjällräven Bo och sova 47
acespace Rött Fjällräven Akka R/S 3? Bo och sova 0
Årebo Gammalt fjällräven tält Bo och sova 24
rune1974 fjällräven skule r/s 3 Bo och sova 2
gnolen Fjällräven Vålå Dome? McKinley Tempest 3? Bo och sova 0
peter1969 Fjällräven Himalaya? Bo och sova 2
Raskesven Fjällräven Forest M5? Bo och sova 6
ripnils Nya tält från Fjällräven Bo och sova 0

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.