Fjällräven Atmosphere

Beställde Fjällräven Atmosphere idag och tänkte höra med er om någon av äger en jacka i denna modell och kan svara på frågan om den "andas"? Ogillar rejält att man ska bli blöt av svett när man använder regnkläder under vandringar.

Utan att ha provat just denna jackan så svarar jag ändå.
Om inte FR har uppfunnit något helt nytt och fantastiskt som ingen här hört om ännu så kommer du att bli svettig med jackan stängd, särskilt om det regnar och vattnet tätat tyget från utsidan.
Räddningen i denna jackan är nog att du har ventilationsöppningar under armarna.

Sen undrar jag lite varför man beställer en jacka först och sedan kolla om den är bra?

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Utan att ha provat just denna jackan så svarar jag ändå.
Om inte FR har uppfunnit något helt nytt och fantastiskt som ingen här hört om ännu så kommer du att bli svettig med jackan stängd, särskilt om det regnar och vattnet tätat tyget från utsidan.
Räddningen i denna jackan är nog att du har ventilationsöppningar under armarna.

Sen undrar jag lite varför man beställer en jacka först och sedan kolla om den är bra?

Jag hade inte någon större tid för efterforskningar då jag behövder en regnjacka snabbt innan jag drar iväg på lite höstäventyr. Den jackan var en av de få jag hittade i min storlek för snabb leverans och därför hade jag inte mycket att välja på.

http://www.route62.se/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.pl?funk=visa_artikel&artgrp=48&artnr=4229r&visa=1-50&Sort=Beskr&Visn=Std2
Material: Hydratic® 100% polyester twill rip stop

Vatten- och vindtäta kläder i Hydratic® släpper också ut kroppens fuktighet så att du minskar risken att bli blöt av svett. Detta kallas att de är diffuserande, det vill säga att de stänger regn och väta ute men släpper ut kroppens avdunstande fuktighet. Lite förenklat kallas det att kläderna andas eller har andningsförmåga. Hydratic®, som kan vara beläggning, laminat eller löst membran, kombineras med textilier och får, beroende på kombination, olika motståndskraft mot väta och kapacitet i andningsförmåga.
http://www.hydratic.com/

mvh,
Alex

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips