Fjällräven Akka 2 Endurance

Någon som har någon erfarenhet av Fjällräven Akka 2 Endurance? Funderar på att köpa ett sådant då jag gillar typen och utrymmet i tältet.

Hej!
Min erfarenhet gäller Akka Endurance 3 men jag tar mej friheten att svara ändå...
Köpte ett sånt tidigare i höst och har bara använt det fem nätter än så länge. Men intrycket är att det är ett rejält och gediget tält. Rymligt invändigt, bra höjd i innertältet, tvåan är förstås något lägre... Välsydda sömmar, jag gillar konstruktionen på "ytterdörrarna", bra att det är en på varje sida.
Kraftigare bågar än vad jag har i mina Bergans- och Hillebergtält, men stångkopparna gillar jag inte riktigt, lite hala att få i stångänden med handskar på. Något klumpigare band att strama upp vid bågarna än på HB-tält.
Mitt Akka-tält är blått, jag gillar det, ger bra ljus invändigt. Ett bra köp tycker jag!

Hälsningar
BrittMarie

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Aircontact Pro – designad för de stora äventyren

Vandra med kvalitet! När packningen är tung och terrängen krävande gäller det att ha riktigt bra utrustning. Med Aircontact Pro har deuter skapat en ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips