Fjällräven Älv knickers – svarta stl 48

Hjääälp, mina fina Fjällräven Älv knickers har kommit bort (när min butik skickade dem till fjällräven för översyn). Fjällräven har slutat tillverka dem och nu har jag letat runt i hela Sverige efter ett par svarta Älv knicker i storlek 48 - DOCK UTAN RESUULTAT -
Har någon här koll på nätaffär ute i Europa med brett fjällräven-sortiment?

Tacksam för hjälp / Tobias knickerlös

Aktuellt

Härlig låglandsvandring: 10 nya svenska leder att utforska

Varje år tillkommer vandringsleder runt om i landet – med nya vyer och äventyr. Här är tio favoriter utanför fjällvärlden!

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn bästsäljande Caldera 8 från Brooks!

Ta chansen att vinna höstens nya löparskor – lika perfekta för dagliga terrängpass som för ultramaraton.

”Allt började i Sarek”: Möt vår nya bloggare Claes Grundsten

Sveriges kanske mest kände naturfotograf berättar om sina drivkrafter, hur det är att arbeta som fotograf i dag och om kärleken till Sarek.
Det känns inte så bra att sätta saxen i något för 1899 kronor. jag är ingen skräddare om man säger så.....

Butikens ansvar...

Om butiken tagit hand om dom och slarvat bort dom anser jag att de borde stå för inköp och skräddarkostnad. Konstigt att de inte själva föreslagit detta...

De var "trevliga" och jag fick ett presentkort på summan. De ringde även till Fjällräven för att se om knickern fanns inne, det fanns den inte, lät som att det inte var säsong just nu. Det som jag inte visste när jag tog emot (godtog) presentkortet (ersättningen) var att knickern inte tillverkas längre. Så nu står jag med ett tillgodokvitto men utan knicker. Hade inte en tanke på att produktionen upphört.

Nog med det, åter till grundfrågan - har någon här koll på nätaffär ute i Europa med brett fjällräven-sortiment?

Jag ger upp, svarta "Älv knicker" i storlek 48 verkar vara helt slut. Fjällräven hörde av sig och de släpper en ny nu i mitten av februari - "Abisko knicker". Jag har läst om den och den verkar bli "Älv" likvärdig, fast mörkgrå. Tack för svaren och engagemang.

tyskland

Minns inte exakt men ett tysk firma säljer fjällrävenprodukter via webben. Hör av mej då jag hittar sidan...

Men med lite tur kan deras nya "Abisko" knicker vara en bra knicker. Har du någon erfarenhet av byxa "Abisko"? Ej zipoff utan den hellånga modellen, den som inte är delbar.

Men med lite tur kan deras nya "Abisko" knicker vara en bra knicker. Har du någon erfarenhet av byxa "Abisko"? Ej zipoff utan den hellånga modellen, den som inte är delbar.

Nu orkar jag inte vänta på ”Abisko" knickers, dessutom verkar den vara i något smart specialmaterial, och eftersom jag är något av en bakåtsträvare när det gäller material så gissa min glädje när jag kikade in på jaktaffären ”Walter och Borg” och hittade dessa kraftiga knickers, utan funktioner med lagom många fickor.

Bilagor

• knicker.JPG
    knicker.JPG
    106.9 KB · Visningar: 1,160

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips