Hur är Fjällräven i storlekarna?

Efter att ha letat hur länge som helst efter en Fjällräven Nip-jacka i färgen Dark Olive har jag lyckats hitta en butik i Storbritannien som säljer den. Har inte hittat nån i Sverige. Skövde Natur skulle ha den enligt hemsidan men den var slut i "min" färg.
Till frågan: jag är osäker på storleken, behöver jackan snarast och vill gärna slippa att skicka tillbaka och hålla på. Så jag undrar helt enkelt om Fjällrävens jackor är stora, normala eller små i storlekarna? Enligt deras måttabell är jag en 38/S. Ska jag köpa M då om jag ska kunna ha en tjock fleece under? Eller blir den då alldeles för stor? Någon Fjällrävenveteran som har någon idé?

Och om någon vet vart jag kan köpa en sådan här jacka i Sverige eller kanske Norden, så hojta...

Tack

Prova andra jackor

Jag vet tyvärr inget om just den jackan, men du borde väl kunna gå in en butik som säljer andra Fjällrävenjackor och prova dem för att bilda dig en uppfattning om deras storleksstandard. Du kanske kan köpa ett par strumpor där som tack för hjälpen?

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Sen Fj övergav C storlekar tycker jag att M är närapå L hos andra men jag kan ha stött på stor nummer. Ärmlängden brukar vara betryggande.
//J

Är du en S så rymms en fleece även där. M bör ge plats till minst halva hunden.
Varför tittar du inte på andra ofodrade jackor?
//J

Tack för svaren...

Har precis flyttat till Visby och har inte hittat återförsäljare av Fjällräven här.

Har inte heller hittat nån annan jacka att köpa istället. Vet inte om jag kanske blivit lite besatt av Nip men hur som helst vill jag ha just DEN...! Har lite speciella krav och önskemål inför det här jackköpet nämligen.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips