Fjällräven Älv knickers – svarta stl 48

Hjääälp, mina fina Fjällräven Älv knickers har kommit bort (när min butik skickade dem till fjällräven för översyn). Fjällräven har slutat tillverka dem och nu har jag letat runt i hela Sverige efter ett par svarta Älv knicker i storlek 48 - DOCK UTAN RESUULTAT -
Har någon här koll på nätaffär ute i Europa med brett fjällräven-sortiment?

Tacksam för hjälp / Tobias knickerlös

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Det känns inte så bra att sätta saxen i något för 1899 kronor. jag är ingen skräddare om man säger så.....

Butikens ansvar...

Om butiken tagit hand om dom och slarvat bort dom anser jag att de borde stå för inköp och skräddarkostnad. Konstigt att de inte själva föreslagit detta...

De var "trevliga" och jag fick ett presentkort på summan. De ringde även till Fjällräven för att se om knickern fanns inne, det fanns den inte, lät som att det inte var säsong just nu. Det som jag inte visste när jag tog emot (godtog) presentkortet (ersättningen) var att knickern inte tillverkas längre. Så nu står jag med ett tillgodokvitto men utan knicker. Hade inte en tanke på att produktionen upphört.

Nog med det, åter till grundfrågan - har någon här koll på nätaffär ute i Europa med brett fjällräven-sortiment?

Jag ger upp, svarta "Älv knicker" i storlek 48 verkar vara helt slut. Fjällräven hörde av sig och de släpper en ny nu i mitten av februari - "Abisko knicker". Jag har läst om den och den verkar bli "Älv" likvärdig, fast mörkgrå. Tack för svaren och engagemang.

tyskland

Minns inte exakt men ett tysk firma säljer fjällrävenprodukter via webben. Hör av mej då jag hittar sidan...

Men med lite tur kan deras nya "Abisko" knicker vara en bra knicker. Har du någon erfarenhet av byxa "Abisko"? Ej zipoff utan den hellånga modellen, den som inte är delbar.

Men med lite tur kan deras nya "Abisko" knicker vara en bra knicker. Har du någon erfarenhet av byxa "Abisko"? Ej zipoff utan den hellånga modellen, den som inte är delbar.

Nu orkar jag inte vänta på ”Abisko" knickers, dessutom verkar den vara i något smart specialmaterial, och eftersom jag är något av en bakåtsträvare när det gäller material så gissa min glädje när jag kikade in på jaktaffären ”Walter och Borg” och hittade dessa kraftiga knickers, utan funktioner med lagom många fickor.

Bilagor

• knicker.JPG
    knicker.JPG
    106.9 KB · Visningar: 1,156

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips