Fiske med vy i Kiruna

Halloj
Helgen efter midsommar ska jag och några kompisar till Kiruna för att fiska och tälta så därför tänkte jag höra här om någon har tips på platser värda ett besök?
Förutsättningarna är som följer:

*Vi kommer att ha tre dagars vistelse
*Naturen och vyerna är nästan lika viktiga som fisket :) Naturligtvis vill vi få fisk men en stor del av resan är också att få komma ut i fjällvärlden. Vi tar oss gärna upp på kalfjället.
*Vi är spinnfiskare allihopa
*Vi är inte rädda för att vandra en timme eller två för att hitta en bra plats
*Vi kommer att ha bil som utgår från Kiruna flygplats

Tack på förhand! :)

Jag tror (och hoppas) att många numer är försiktiga med att lämna ut tips om fina vatten mitt på internet efter det blivit anstormningar tidigare.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trail Run för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Halloj
Jag kan förstå att man inte vill lämna ut sina bästa vatten till alla som läser här :). Skulle någon ändå vilja hjälpa oss till en sagolik vistelse får ni gärna maila mig privat. ojan.asplund@gmail.com

Tack och bock!
Johan

Nuförtiden är det ju så lätt att få god översikt via Eniro och Google maps. Man ser helt enkelt ut ett ställe att gå till. Roligare att hitta någonting själv än att sedan svära över dåliga råd. Kirunakortet gäller på väldigt stora områden. Bara att börja studera och planera. ;)

Hehe ja det är du precis det jag gjort men jag hade hoppats jag kunde locka fram något expert-tips ;)

avslutad210712

Gäst
Vill du ha vyer utan att behöva vandra så mycket så åk upp (tåg, bil, buss) till området mellan Tornehamn-Riksgränsen. Gå sedan norr om E10:an där Ni fiskar och titta söderut på bergen.

Enklare än så blir det inte och fisk lär det finnas i varenda sjö där.

Hehe nu gjorde du ju det åt mig ;)
Skämt å sido, det borde jag ju naturligtvis ha gjort, tusen tack för hjälpen!

avslutad210712

Gäst
Hehe nu gjorde du ju det åt mig ;)
Skämt å sido, det borde jag ju naturligtvis ha gjort, tusen tack för hjälpen!

Du är inte den enda som fått rådet "sök". Var nästan den första kommentar jag fick för tio år sedan *L*

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips