Du använder en föråldrig webbläsare. Det får inte visa dessa eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare .
Fiske i Tänndalen
- Trådstartare rony
- Start datum
hemsida
På http://www.funasdalsfjall.se/ finns den officiella hemsidan för området.
Jag har för många år sedan fiskat i Svansjön. Väg upp på fjället, sen bara nån kilometer att gå. Kan inte påstå att jag fick så mycket, men det får jag aldrig (anledningen till att fiske numera sker i fiskaffären för min del)
På http://www.funasdalsfjall.se/ finns den officiella hemsidan för området.
Jag har för många år sedan fiskat i Svansjön. Väg upp på fjället, sen bara nån kilometer att gå. Kan inte påstå att jag fick så mycket, men det får jag aldrig (anledningen till att fiske numera sker i fiskaffären för min del)
Lästips
ANNONS
Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken
STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.
Jag har faktiskt fangat en fin 35cm i Svansjön en gång. Men annars har jag fiskat uppe pa platån vid Hamrafjället. Det finns ett fullständigt gytter av fina sjöar där.
Tännån har jag inte så bra erfarenheter av. Men en rolig historia med en bäver som lurade mig att han var en öring, kan jag ju bjuda på.
Tännån har jag inte så bra erfarenheter av. Men en rolig historia med en bäver som lurade mig att han var en öring, kan jag ju bjuda på.
Freddan75; sa:Jag har faktiskt fangat en fin 35cm i Svansjön en gång. Men annars har jag fiskat uppe pa platån vid Hamrafjället. Det finns ett fullständigt gytter av fina sjöar där.
är det Anderssjöarna du menar då?
robertnylander; sa:Vi tänkte åka till Tänndalen i sommar.
Så vi undrar var man ska fiska någonstans?
Vi vill helst fiska på fjället.
// Robert
Hej Robert.
Var och fiskade där för några år sedan och kan
rekommendera sjön Bolagen och ett antal mindre
tjärnar, bäckar och åar söderut. Dessa vatten
var helt Ok att fiska i då. Vet ej hur det är
nu. Sjön ligger sydväst om Svansjön ca. 6km.
///tomasp
Anderssjöarna..
..bör vara bra vid fiske. Har iofs inte fiskat där själv, men vintertid har jag åkt en del skidor i området, och stött på flera båthus därikring. Så troligtvis funkar det att fiska där!
Är det inte Hotell Tänndalen som erbjuder lokalfiskade rätter? De kanske vet, fast det vete 17 om de delar med sig av sina fiskeställen.. (jag kanske minns fel också)!
Hoppas du hittar något, Tänndalen är åtminstone en av mina favoriter!
Sara
..bör vara bra vid fiske. Har iofs inte fiskat där själv, men vintertid har jag åkt en del skidor i området, och stött på flera båthus därikring. Så troligtvis funkar det att fiska där!
Är det inte Hotell Tänndalen som erbjuder lokalfiskade rätter? De kanske vet, fast det vete 17 om de delar med sig av sina fiskeställen.. (jag kanske minns fel också)!
Hoppas du hittar något, Tänndalen är åtminstone en av mina favoriter!
Sara
chralm; sa:Freddan75; sa:Jag har faktiskt fangat en fin 35cm i Svansjön en gång. Men annars har jag fiskat uppe pa platån vid Hamrafjället. Det finns ett fullständigt gytter av fina sjöar där.
är det Anderssjöarna du menar då?
Nu har jag kollat in http://www.lantmateriet.se och kan konstatera att det ar det. Det ar en back som rinner igenom allihop och det hela slutar med ett fint fall ned i Tanndalen. Jag och min far var dar for tio ar sedan och hade ett kanonfiske. Underbart harligt nar man ser fiske innan det ens har bestamt sig for att hugga.
Re: Hihi
Jag har for mig att den var trettiofem cm. Det ar val ganska stort for en fjallsjo.
Det var alltsa en öring och ingen o-ring och vad for olika associationer det kunde leda till. 35cm i Svansjon, knappast jag i alla fall.
Rödluvan; sa:Var den så stor å fin? ;-)
Jag har for mig att den var trettiofem cm. Det ar val ganska stort for en fjallsjo.
Det var alltsa en öring och ingen o-ring och vad for olika associationer det kunde leda till. 35cm i Svansjon, knappast jag i alla fall.
Bästa stället...
Kan inte låta bli att nämna bästa fiskeplatsen i Tänndalen, fastän jag lovat att inte berätta för någon, men jag har inte varit där på 10 år, och de som var där förr har heller inga planer på att åka dit...
Låter kanske lite löjligt, men där vi har fått bäst/mest med fisk ÄR direkt nedanför kiosken vid stora vägen, där man hyr båtar i Tänndalssjön...
Tror att det var så sjön heter..
Vi åkte med långdrag längs efter stranden från kiosken och vidare österut och vände vid den stora viken nära landsvägen, fram och tillbaka i timmar, gav massor med Öring i viktklassen 4 hg - 1 kg.. jag fattade aldrig varför det var så bra där innan vi tog med ekolod en gång och såg djupkurvorna, från 1 meter till flera meter inom bara ett par hundra meter, upp och ner gick botten... Jag gillar inte att fiska med långdrag, men ibland måste man ge med sig för hur polarna vill fiska.
Skitfiske på er...
Kan inte låta bli att nämna bästa fiskeplatsen i Tänndalen, fastän jag lovat att inte berätta för någon, men jag har inte varit där på 10 år, och de som var där förr har heller inga planer på att åka dit...
Låter kanske lite löjligt, men där vi har fått bäst/mest med fisk ÄR direkt nedanför kiosken vid stora vägen, där man hyr båtar i Tänndalssjön...
Tror att det var så sjön heter..
Vi åkte med långdrag längs efter stranden från kiosken och vidare österut och vände vid den stora viken nära landsvägen, fram och tillbaka i timmar, gav massor med Öring i viktklassen 4 hg - 1 kg.. jag fattade aldrig varför det var så bra där innan vi tog med ekolod en gång och såg djupkurvorna, från 1 meter till flera meter inom bara ett par hundra meter, upp och ner gick botten... Jag gillar inte att fiska med långdrag, men ibland måste man ge med sig för hur polarna vill fiska.
Skitfiske på er...
Liknande trådar
- Svar
- 21
- Visningar
- 9 K
Få Utsidans nyhetsbrev
- Redaktionens lästips
- Populära trådar
- Aktuella pristävlingar
- Direkt i din inkorg