Fiske i fjällen

Är det någon här som vet i fall man kan fiska i fjällen kring Storulvån, när man ändå e på vandring??

Förslag

Hej!

Kanske Du får snabbare svar om Du lägger in ditt inlägg i forumet Fiske här på utsidan.

Bara ett litet tips....

Mvh
Bert

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Tack för tipset, men jag har lagt in min fråga på fiskeforumet för ett antal dagar sedan - och den som har kommit närmast ett svar på min fråga är du.

/Mogge

Det går att hitta en hel del trevliga fiskevatten runt Storulvån. Bl a kan man fiska i Handölan som rinner förbi fjällstationen, men det finns mycket mer. Ett tips är att gå in på länsstyrelsen i Jämtlands sajt (http://www.z.lst.se/rennaring/fiske.htm). Där kan du beställa en broschyr med kartor över alla upplåtna fiskevatten på renbetesfjällen i Jämtland. Dessutom kan du ladda ner en förteckning över alla vatten som PDF.

God fiskelycka/ Henric

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips