Fiske i fjällen

Är det någon här som vet i fall man kan fiska i fjällen kring Storulvån, när man ändå e på vandring??

Förslag

Hej!

Kanske Du får snabbare svar om Du lägger in ditt inlägg i forumet Fiske här på utsidan.

Bara ett litet tips....

Mvh
Bert

Lästips

Helgelandskusten – Tio äventyr längs Norges dolda pärla

Helgelandskusten räknas till världens främsta destinationer för havskajak. Här är tio höjdpunkter för dig som vill utforska den norska kustskatten.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Månadens fråga: Värmebölja under vandringen - hur gör du?

Hur tänker du om höga temperaturer väntar under din planerade långtur: genomför vandringen, planerar om – eller ställer in?

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.
Tack för tipset, men jag har lagt in min fråga på fiskeforumet för ett antal dagar sedan - och den som har kommit närmast ett svar på min fråga är du.

/Mogge

Det går att hitta en hel del trevliga fiskevatten runt Storulvån. Bl a kan man fiska i Handölan som rinner förbi fjällstationen, men det finns mycket mer. Ett tips är att gå in på länsstyrelsen i Jämtlands sajt (http://www.z.lst.se/rennaring/fiske.htm). Där kan du beställa en broschyr med kartor över alla upplåtna fiskevatten på renbetesfjällen i Jämtland. Dessutom kan du ladda ner en förteckning över alla vatten som PDF.

God fiskelycka/ Henric

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips