Fiske i dalarna?

Någon som har nått bra flugfiske ställe i Dalarna att rekomendera?. ska flytta till falun i sommar kan iof tänka mig att åka en bit har frågat lite men svårt att hitta någon som vet nått. samt vilken tid på året är det bäst fiske?.

fiske i dalarna

Aloha!

Runt Falun så finns det inte så mycket flugfiske i rinnande vatten, finns dock en och annan å som funkar för flugfiske efter harr och öring. Sjöar finns det dock mer utav, då får du fiska mestadels efter inplanterad fisk.Stensjöområdet är helt ok, sedan finns det lite småsjöar runt svartnäs, linghed osv. Kan dock rekommenderar att åka till Älvdalen och fiska i västerdalälven, ca 1:45 timmes biltur från Falun. Där kan du få riktigt fina öringar och harrar.

med glada hälsningar Johan

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Vad är det för fel på Dalälven med tillflödena Österdalälven och Västerdalälven, Görälven etc?

Lyckans ost som kommer att bo så nära:)

Graip; sa:
Vad är det för fel på Dalälven med tillflödena Österdalälven och Västerdalälven, Görälven etc?

Lyckans ost som kommer att bo så nära:)

Jo, felet är att om man nu har tagit sig hela
vägen till Sälen/Fulunäs/Görälven/Fuluälven så
är är fisken ganska liten:). Man kan lika gärna fortsätta 10-15 mil till och hamna i Glomma eller Rena där fisken är *mycket* större och vattnet klarare.
Missförstå mig inte nu, jag har fiskat mycket i Sälenområdet och det är väldigt fint där och jag har alltid gillat naturen och varit nöjd med den fisk jag har fått men fisket är helt enkelt bättre i Glomma för att älven är större och klarar ett större fisketryck.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips