Finns kortare liggunderlag?

Har ett tält som är 210 vid huvudet men smalnar av vid fötterna (bifogar bild på måtten). Vi har 2 barn så det hade fungerat bra med att dom sover på kortare liggunderlag typ 150cm istället. Vi sover i mitten och dom på sidorna. Men jag lyckas inte hitta korta liggunderlag. Finns det inte?

9A555EB0-4769-43AE-9333-7B5D3D7F6918.jpeg

Lästips

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Det finns tillverkare som har modeller som ofta kallas "woman" eller "women". De brukar vara 168 cm. Ett alternativ ar att kopa fullangdscellplastunderlag och klippa.

Lycka till.

I stigande prisordning:
1. En mycket bra slutencellsmatta (kan för riktigt kalla turer förstärkas med någon billig Jula-variant som ni klipper ner). Vik in överflödiga segment så kan den växa med barnet.
1a. En till på samma koncept, lättare och billigare, som jag dock inte testat själv. Finns även i kortversion.
2. En självuppblåsande
3. En uppblåsbar
3a. Det finns flera, beroende på vad ni behöver för R-värden.

Jag sover själv på nr 1, den är helt tillräcklig vår/vinter/höst så de dyrare luftmadrasserna skulle bara behövas av ev. komfortskäl. Men barn brukar inte behöva lika mjuka bäddar som vi gamlingar :)

Senast ändrad:
barnen är bara 90cm och 110cm. Det räcker med 1 kort för att det ska fungera. Men jag hittar inga alls.
Storleken kallas oftast för Small eller Short. Lägg till det när du googlar så läru du hitta.

Jag är inte ajourhållen med allt på marknaden, men det är mycket möjligt att det bara finns kort modell av de dyraste märkena.

Men funkar det inte med cellplast då?
Det brukar funka för barn, om det nu inte blir jätteorättvist =)

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips