Finns det något skönare än att vurpa!

Det gläder mig att höra att någon drar det kortaste strået, vid val av plats, var man hamnar med sitt ansikte vid en riktig vurpa. Jag hoppas du hade med dig en tub Stomatol i bakfickan!
jag vill passa på att berätta om när jag och mina kompisar var på väg tillbaka till Hemavan efter en cykeltur utefter kungsleden. Vi nådde kulmen av centrumbacken och bestämde oss för att avsluta turen på ett riktigt "manligt" vis. Siste man ner var en vekling, och skulle även få äran att tvätta cyklarna ( som visade sig att inte bli en rolig uppgift! ).
Jag, Jan Columbus och Michael Lundgren ( numera en Åre-själ ) började vansinnesfärden ned med glimten i ögat och modet högt. Halvvägs ner låg jag till synes, bra till för att bli den, som skulle få tvätta cyklar och det var något som jag inte kunde acceptera. Jag kopplade därför bort självbevarelsedriften och trampade med vansinnetakt ned utför backen, i tron om att jag skulle klara mig oskadd. Först tog jag mig om Micke med ett leende och sen Janne, en euforisk känsla spred sig i kroppen och adrenalinet låg på topp. Jag närmade mig slutet och kände lyckan, däremot ej för en längre stund. Jag hade i hysterin siktat in mig på en svacka med ett otroligt djup av dy! Det ända jag hann med, var att utbrista ett, Neeeeeeeeej!!!!!!!!
Cykeln försvann helt, ner i den djävulska dyn ock jag fortsatte i en luftfärd i gigantisk fart. En eon senare ( det kändes så i alla fall ) landade jag med frontpartiet rakt ner i den äckliga dyn och sjönk förmodligen ner ända till midjan, för det var inte ett lätt jobb att ta sig ur skiten. Väl uppe i friska luften gled pojkarna förbi mig i sakta mak och flinade åt mig, på ett sådant där vis som man inte tycker om, och tog sig lugnt ner till mål. Jag visste nu vad som väntade mig och det var bara att bita ihop och erkänna sig besegrad, ta fram vattnet och tvätta på.

Det var nu ett tag sedan detta hände och kände att det var på tiden att jag delade med mig en av mina upplevelser.
M.v.h Peter.
 
Underbart

Underbart att höra fler personer som landar i mindre mysiga saker. Leran har jag också hälsat på några gånger är jag rädd för......

harebra
m
 
Nja...

Härligt att se lite roliga inlägg Malin och Peter B!

Alla vurpor är inte sköna;-)
Var i Norge och på kombinerad telis och cykelresa. Jag cyklade mellan Flon och Yksneskaret med två kompiasar och på nedvägen var det rejs!

En grusig serpentinväg och så laddade jag på men på nått konstigt sätt gick det lite för fort in i kurvan och en stor sten uppenbarade sig! Och sen flög jag!

Cykeln fick sig en liten smäll och jag med! Ett goeskrubbsår i armen med grus och sten i, men lite vatten och en tandborste så var armen som ny igen!

cpic3ba5149ab8913.jpg


Se även på fotosidan för några andra bilder från resan:

http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=3469

Men nog var vi och cykla dagen efter, 78 km/h nedför trollstigen :)

Den som inte vurpar ibland testar aldrig gränserna...
[Ändrat av fafner 2001-09-16 kl 23:21]
 
Ja du jag har också hittat ett sånt där trevligt litet ler hål minst en gång.men lite lera har nog inte nån dött av (hoppas jag)Lyckades åxå en gång hitta en sten fan under mossan i en nerförs backe=sjukskriven 6månader å en hand som är paj än efter alla år men va fan shit happens.Ha det bra
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
Fjorr Finns det något värde i en Arc'teryx Altra 85L ifrån 2016? Utrustning allmänt 8
desireman Finns det något billigare alternativ än riktiga stegjärn? Utrustning allmänt 6
DoktorGlas Finns här några kikarexperter? Utrustning allmänt 10
Erik-H Sawyer micro - finns bra tyngdkraftspåse? Utrustning allmänt 24
tango Drickasäck som inte fryser på vintern - finns det? Utrustning allmänt 17
Dr.Jones Inkas kanadensare; regnskydd, finns de kvar? Utrustning allmänt 0
MarkusF Heder åt Haglöfs - finns det fler? Utrustning allmänt 7
Sentient6 Stavar, stavar, stavar - finns det någon universallösning? Utrustning allmänt 18
behedwin förvaring - bugout roll - finns de i sverige? Utrustning allmänt 9
vandrafjäll Finns det någon utmanare till thermacell myggskydd? Utrustning allmänt 33
JerkaV Finns den typ av pannlampa jag söker? Utrustning allmänt 4
Jmhe Spänne avbärarbälte 25 mm finns det inte?! Utrustning allmänt 14
markusbacka Stor, vattentät burk. Finns vars? Utrustning allmänt 9
Jackiie Liten yxa - helt onödigt eller finns det användningsområden? Utrustning allmänt 107
AndersSupertramp Old-school plastmugg till Thermos, var finns den ? Utrustning allmänt 16
errbe Var finns denna stol att köpa? Utrustning allmänt 16
Skattletaren Finns det inget mer..... Utrustning allmänt 4
ceciliao Finns det verkligen folk som STJÄL utrustning i fjällen? Utrustning allmänt 25
helper Petzel myo xp nya pannlampan någon som vet om den finns i Sverige än? Utrustning allmänt 4
Frettan Klockkompass: vad finns på marknaden? Utrustning allmänt 9
Kalas Nokian stövlar med filtladdar - Finns vart? Utrustning allmänt 3
bi98.joel Små vuxenkläder finns det? Utrustning allmänt 3
paddel Björn Finns KG sport kvar i Solna? Utrustning allmänt 5
lgniklas Superprylen, finns den? Utrustning allmänt 2
lllusion Var finns prylgensvaret? Utrustning allmänt 2
hulda_ammer Var finns Campingazbehållare... Utrustning allmänt 4
jliungman Var finns seriösa friluftsutbildningar? Utrustning allmänt 4
Elvah Optimering: packa/ersätta med något i fleece som inte är en tröja Utrustning allmänt 54
disgruntled Någon som kan säga något om Altra Lone Peak? Utrustning allmänt 4
Missboxer Furno stove gaskök, något att ha? Utrustning allmänt 7
Ombörjare Säger märket något om kvalitet? Utrustning allmänt 38
naturnisse Något onödigt som ger vandringen guldkant Utrustning allmänt 60
kanis Rea på Vandra fjäderlätt - och njut av färden. Är den något för mig? Utrustning allmänt 8
Tomas J Nikon SprintIV 10*21, är denna kikare något att ha? Utrustning allmänt 0
pher_ Bra grävspade? Har ni något tips? Utrustning allmänt 11

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.