Finns det något skönare än att vurpa!

Det gläder mig att höra att någon drar det kortaste strået, vid val av plats, var man hamnar med sitt ansikte vid en riktig vurpa. Jag hoppas du hade med dig en tub Stomatol i bakfickan!
jag vill passa på att berätta om när jag och mina kompisar var på väg tillbaka till Hemavan efter en cykeltur utefter kungsleden. Vi nådde kulmen av centrumbacken och bestämde oss för att avsluta turen på ett riktigt "manligt" vis. Siste man ner var en vekling, och skulle även få äran att tvätta cyklarna ( som visade sig att inte bli en rolig uppgift! ).
Jag, Jan Columbus och Michael Lundgren ( numera en Åre-själ ) började vansinnesfärden ned med glimten i ögat och modet högt. Halvvägs ner låg jag till synes, bra till för att bli den, som skulle få tvätta cyklar och det var något som jag inte kunde acceptera. Jag kopplade därför bort självbevarelsedriften och trampade med vansinnetakt ned utför backen, i tron om att jag skulle klara mig oskadd. Först tog jag mig om Micke med ett leende och sen Janne, en euforisk känsla spred sig i kroppen och adrenalinet låg på topp. Jag närmade mig slutet och kände lyckan, däremot ej för en längre stund. Jag hade i hysterin siktat in mig på en svacka med ett otroligt djup av dy! Det ända jag hann med, var att utbrista ett, Neeeeeeeeej!!!!!!!!
Cykeln försvann helt, ner i den djävulska dyn ock jag fortsatte i en luftfärd i gigantisk fart. En eon senare ( det kändes så i alla fall ) landade jag med frontpartiet rakt ner i den äckliga dyn och sjönk förmodligen ner ända till midjan, för det var inte ett lätt jobb att ta sig ur skiten. Väl uppe i friska luften gled pojkarna förbi mig i sakta mak och flinade åt mig, på ett sådant där vis som man inte tycker om, och tog sig lugnt ner till mål. Jag visste nu vad som väntade mig och det var bara att bita ihop och erkänna sig besegrad, ta fram vattnet och tvätta på.

Det var nu ett tag sedan detta hände och kände att det var på tiden att jag delade med mig en av mina upplevelser.
M.v.h Peter.

Underbart

Underbart att höra fler personer som landar i mindre mysiga saker. Leran har jag också hälsat på några gånger är jag rädd för......

harebra
m

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
Nja...

Härligt att se lite roliga inlägg Malin och Peter B!

Alla vurpor är inte sköna;-)
Var i Norge och på kombinerad telis och cykelresa. Jag cyklade mellan Flon och Yksneskaret med två kompiasar och på nedvägen var det rejs!

En grusig serpentinväg och så laddade jag på men på nått konstigt sätt gick det lite för fort in i kurvan och en stor sten uppenbarade sig! Och sen flög jag!

Cykeln fick sig en liten smäll och jag med! Ett goeskrubbsår i armen med grus och sten i, men lite vatten och en tandborste så var armen som ny igen!

cpic3ba5149ab8913.jpg

Se även på fotosidan för några andra bilder från resan:

http://www.utsidan.se/medlem/album/visa.htm?ID=3469

Men nog var vi och cykla dagen efter, 78 km/h nedför trollstigen :)

Den som inte vurpar ibland testar aldrig gränserna...
[Ändrat av fafner 2001-09-16 kl 23:21]

Ja du jag har också hittat ett sånt där trevligt litet ler hål minst en gång.men lite lera har nog inte nån dött av (hoppas jag)Lyckades åxå en gång hitta en sten fan under mossan i en nerförs backe=sjukskriven 6månader å en hand som är paj än efter alla år men va fan shit happens.Ha det bra

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips