Stor, vattentät burk. Finns vars?

Jag är ute efter en stor vattentät burk, gärna på ca 2 liter. Den ska vara vattentät från insidan. Alltså, jag ska ha vatten i den. Tanke är att ha den till hundarna. Visst kan jag ha vatten i en flaska och hälla upp i skål, men sen måste jag ju hälla tillbaka vattnet i flaskan när vi går vidare. Och sån där flaska med inbyggd skål brukar bara rymma 0,5 liter...

Så, var hittar jag en sån burk? Den ska vara grund, dvs hundarna ska få ner nosen i den, så hellre vid och grund.
 
tillägg!

Har två större hundar (rottweiler) med ganska stora nospartier... och den ska liksom vara lagom djup, kanske 10-15 cm... Rund eller fyrkantig spelar ingen roll. Huvudsaken att den är vattentät, vill gärna slippa känna vatten sippra ner längs ryggen...
 
Jag gjorde en surfinsats men det var svårt. Jag som också varit med hund brukade köra på flaska och en plastburk som skål när vi var i trakter med algblomning. Jag tänker även lite på faran med en enda stor burk. Om hundarna välter den så är allt vatten borta på en sekund.
 
Bor du i Stockholm har decathlon bra vattentäta burkar.

Från 149 tror jag till 399 om jag inte minns fel. (olika storlekar)

De fanns på vattensportsavdelningen i ett hörn innan trappan. Om de inte flyttat runt sen sist.
 
Jag gjorde en surfinsats men det var svårt. Jag som också varit med hund brukade köra på flaska och en plastburk som skål när vi var i trakter med algblomning. Jag tänker även lite på faran med en enda stor burk. Om hundarna välter den så är allt vatten borta på en sekund.

Bra tankeställare! Då vore det ju smidigare att köra på en mindre burk, typ en liter, men att jag även har med mig en flaska med vatten. Då kan jag bara fylla på om dom välter ut det. Det är just hällandet mellan flaska och skål jag vill slippa och det gör jag ju med en mindre burk och flaska. Tack :)
 
Med en flaska med stor öppning är det väl inte så svårt att hälla tillbaka vattnet? Å andra sidan, är det så smart ut hygienisk synpunkt att hälla tillbaka vattnet? Är det inte bättre att hälla upp lite mindre och fylla på om hunden dricker upp allt? (Eller kan hunden inte dricka om det är för lite vatten i skålen?)
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
patrikiden Stor Jacka och Byxor som är vattentät Utrustning allmänt 3
Maxplosive Hur stor ryggsäck har ni som vandrar i Sarek? Utrustning allmänt 13
Livetiskuggan Stor termos Utrustning allmänt 6
pelka Hur stor rygga? Utrustning allmänt 4
vandrafjäll Stor Thermos Utrustning allmänt 4
pelka Hur stor ryggsäck till 2-3 dagar! Utrustning allmänt 18
Niklasx Stor kniv Utrustning allmänt 32
Tomas J Suunto X-Lander Military, stor? Utrustning allmänt 0
fotografiskt Extra dun - hur stor skillnad? Utrustning allmänt 6
PetNor Burk, stor som en snusdosa, med skruvlock. Utrustning allmänt 16
Sheratan Val av ryggsäck för stor och tung packning Utrustning allmänt 54
Entangler Hur stor ryggsäck behöver jag? Utrustning allmänt 18
Schneeberger Stor kniv till vad? Utrustning allmänt 916
pergar stor ryggsäck Utrustning allmänt 21
peppe_37 HUR STOR RYGGSÄCK? Utrustning allmänt 10
seobserver Vattentät ryggsäck 35-45 liter? Utrustning allmänt 10
Brune vattentät toalettpapperhållare Utrustning allmänt 11
MartinR Tålig och vattentät telefon, alternativ till en Xcover3 ? Utrustning allmänt 8
Olle78 Vattentät drybag? Utrustning allmänt 9
Janelov Vattentät ryggsäck Utrustning allmänt 9
XmadiceX Vattentät handsfree? Utrustning allmänt 6
arv Tips på vattentät radio? Utrustning allmänt 1
TreAnkare vattentät mobil - nåt att ha? Utrustning allmänt 21
srpp ledlampa t nyckelknippan: justerbar styrka? vattentät? Utrustning allmänt 8
mfn Vattentät plånbok Utrustning allmänt 13
d-b Skofett - stooor burk, var? Utrustning allmänt 4
Glännman Vart köpa Sno Seal på burk ? Utrustning allmänt 7
AceOfSpades Burk med rakskum modell mindre Utrustning allmänt 16

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.