Finmarksvidda!!!

Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.

hades; sa:
Hallo alla!

Ska till Finnmarksvidda v 29 å fiska en vecka, nån som varit där? å har lite tips så tar jag gärna emot de.
ps Har hyrt stuga vid Mollesjohka som vi ska utgå ifrån. Tacksam för alla tips, flugor,bra å ha grejor å ta med sig ja allt som kan va bra å veta.

Ta med varma kläder. Traditionella torrflugor för harr och öring. Ett litet solotält/tarp etc kan vara bra för dagsturen till stället som du inte vill lämna ;) En bok om det blåser. En kamera om öringen nappar :)

cpic3cb1780a8b384.jpg

Harr kommer du att få massor av. Vi fick nog ingen under kilot senast vi var på vidda
cpic42f8dd4dd4f1d.jpg

[Ändrat av öringen 2006-07-06 kl 05:56]

Tack för tipsen!

Fin öring på bilden! vad vägde den? är den tagen på Vidda? Fick ni nån fin Röding? isåfall var?

Öringen vägde 3 kilo, tagen på Vidda. Vi har haft värdelöst rödingfiske de 4 gånger vi har varit. Exakt var öringen är tagen får du gissa ;)

Finnmarken

Jag var där 06-04-22 och vi hade ett grymt bra vårväder.
Fast vi hade stuga vid Jesjavri.
Vem hyrde du stugan utav i Mollisjok?
Hoppas att du hade en bra fiske vecka.
Mvh
Andreas

Aktuellt

På turskidor mellan stugor – ny bok guidar till svenska fjällen

I över 30 år har Oskar Karlin skidat mellan stugor i den svenska fjällvärlden. Nu har han samlat kunskaper, råd och tips i en 400 sidor tjock bok.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

Vinn ”Turskidåkning” av Oskar Karlin!

Med sin nya bok vill Oskar Karlin inspirera fler att upptäcka den svenska fjällvärlden på turskidor. Här har du chansen att vinna boken!

”När isen ligger i skärgården släpper jag allt”

I mitten av november lade sig de första skridskoisarna i Stockholm. Vi har pratat med Pamina Falck, kommunikationsansvarig på SSSK, om säsongstarten.
Jag hyrde stugan av Fishingnorth.och angående fisket så fick jag en öring på 2,8 o 2.0 sen tappade jag flera som slet av taffsen så fisket vara hellt okej.

Min första resa till Vidda men inte den sista,nu håller jag på å planerar en resa till Kanada år 2008 på 3-4 veckor med husbil.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips