Fett och NNN

Finns behov av att smörja en NNN-bindning då och då? Det här är min mors skidor som ska lånas för en vecka till fjälls och dom ser helt fräscha ut men kanske finns en vits att lägga dit lite fett ändå? Och vad använder man isåfall bäst?

Tack!

Vart tänker du lägga fett? Aldrig hört talas om det, ändå har jag uppemot 20 par skidor med olika bindningssystem
i garaget.
Låt bli.
Och låt att fetta in saker som ska användas i kyla öht.

Lästips

Paddla i sommar: Tips och inspiration från Utsidans medlemmar

Utsidans redaktion tipsar om fem bloggar och forumtrådar som får oss att längta efter att färdas fram på vattenytan.

Ryggsäcken för långa fjällturer – testa Deuters toppmodell Aircontact Pro

Aircontact Pro är byggd för ambitiösa vandringar med tung packning och varierad terräng. Slitstark, bekväm och genomtänkt in i minsta detalj. ...

De liftar och ploggar igenom Europa: ”Alla hjälpsamma får oss att orka”

Utsidan mötte upp Michaela och Jiří Dolan under deras Stockholmsbesök, och plockade skräp på ett lite annorlunda sätt – från kajak.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.
Det är vanligt att dylika bindningar fryser på skridskoturer med blötsnö eller vatten på isen och nån minusgrad. Finns en del skridskoåkare som smörjer med t ex vaselin inne i bindningarna vilket lär minska risken. Knepigt att gå på land utan kängor. Risken förmodligen mindre vid skidåkning.ä

Thure

Jag handlade nya bindningar (Salomon Shift) til ett par frikjøringsski. Monterade allt själv och la märke till att det var fett överallt från fabrik. I fjädrar, på skruvar och i hålrum. Såg ut som, och kändes som siliconfett...Men NNN är inte så avancerad med många rörliga delar?

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips