Ferrino Pumori 2

Hej!
Tänkte höra om någon har erfarenheter av detta tält? Konstruktionen liknar lite på MSR Hubba Hubba, fast med bara en absid.

Är ute efter ett tält till höst- och lättare vinterturer, aka cocktail-turer!
Visserligen en del vinterturer på fjället men ändå i närheten av civilisation så om allt skiter sig är det inte allt för långt till närmsta varma hus.. Så jag behöver verkligen inte ett expeditionstält, kanske inte ett rent vintertält heller men ett som funkar okej i "vanligt och hyfsat bra" vinterväder! Får gärna tåla lite vind men storm tänker jag inte vara ute i mer än jag måste oavsett! :)

Och ja, både pris och vikt har en ganska stor betydelse, så ett Hilleberg blir det tyvärr inte!
 
Tips är att kolla Marmot tält på draussen.de. Dom har en del bra priser på bl a Marmot Nusku.

// Lelle
 
2-mans tält är ganska trånga för 2 man vintertid, men det kanske inte är ett problem för dig? Kolla även Bergans Compact light 2 och Bergans Antarctic (om du vill ha ett fristående). Fördelen med dessa tält är aty de har inner-och yttertält kopplade (som Hilleberg, Fjällräven, Helsport mm) vilket underlättar när du skall sätta upp eller ta ner tältet i dåligt väder.
 
Tack!

Storleken har inte extrem betydelse då jag mest tänker vara själv i det, framförallt vintertid.
Hur tåliga är Marmot Nusku? Har kikat lite på den tyska sidan och priserna är betydligt bättre! :)
Har varit inne på Bergans compact light tidigare, men samma sak där, är det tåligt eller får man vad man betalar för?
Bergans Antarctic tror jag blir aningens tungt att släpa med sig är jag rädd, men har kikat endel på det också! :)
 
Jag kan inte uttala mig om det där tältet. Men jag gillar de tält från Ferrino jag kommit i kontakt med. No-nonsense, robusta detaljer och enkelt handhavande. Men som sagt innan, 130 cm för två på vintern är nog lite smalt för andra än extremister.
 
Surfade runt och läste ganska många recensioner på Nusku för ett par år sedan. Vill minnas att det var övervägande positiva uppfattningar.

//L
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.