Feltemas nya gasolflaska

Problemet är ju att de flesta ej kollar att det fungerar eftersom det tidigare ej var några problem och först ute långt till ev annan behållare eller utan mobiltäckning för tips som här.
Men jula ska ej ha fått problem än,alt är ju att köpa märkestuber för några 10 tal kronor mer som tid var onödigt.
Att biltema ej kollar att det fungerar innan produkten står i hyllan är kanske ej så förvånande men borde ju kollat att det fungerar på egna brännare vilket det kanske gör?
 
Är det någon som konstaterat att tuberna faktiskt inte följer standarden och i så fall kontaktat biltema om varför? Att vissa brännare inte funkar kan ju lika gärna bero på att brännarna inte följer standarden
Jag har tillräcklugt med gas och köper också billigare än biltema så jag är inte på väg att köpa någon tub bara för att testa.
 
Den som inte har koll på funktionen före ut i grönsakslådan kanske bör välja en annan form av verksamhet eller lära sig ett nytt beteende. Den förberedde får oftast en trevlig tur.

Go tur
 
Behövde köpa en 230 grammare igår i Halmstad. Classe hade slut.

Naturkompaniet tog 99 kr vilket jag accepterade men väl dyrt IMHO. Var köper man 230 grammare någorlunda prisvärt om man bör undvika Biltema?

Thure
 
Behövde köpa en 230 grammare igår i Halmstad. Classe hade slut.

Naturkompaniet tog 99 kr vilket jag accepterade men väl dyrt IMHO. Var köper man 230 grammare någorlunda prisvärt om man bör undvika Biltema?

Thure
Julas tuber under eget varumärke Kayoba funkar bra. Säkert tillverkade på samma fabrik i Korea som andra varumärken använder (även Biltemas tidigare modeller 17-613 och 17-614). Har Biltema kvar någon av de gamla tuberna är det också ett säkert kort.
 
Rätta mig om jag har fel, men visst finns det enbart ett fåtal tillverkare att dessa gasflaskor? Oavsett om det står Primus eller Kayoba på etiketten så är det troligt att det är någon utav dessa få som står för produktionen.

Att den nya 300-gramsflaskan strular är ju knappast ett Biltemaproblem (annat än att de i dagsläget kanske är de enda som säljer denna storlek).
Det finns ju en standard för denna anslutningstyp, och om Biltema köpt in denna produkt så antar de givetvis att fabrikanten gjort sitt jobb. De har knappast en testavdelning som tar stickprov på alla produkter i sortimentet.
Jag har väldigt svårt att tro att ens Primus lägger de resurserna på "sina" gasflaskor.

Teoretiskt finns väl en möjlighet att frångå standarden på just ventilen, så att man ska kunna förhindra att ens produkter inte ska gå att använda med annat än ens egna märkesgasflaskor, men det har jag aldrig hört talas om. Om det nu är så fallet, så har ju Biltema gjort alla brännare som sålts utav dem tidigare helt obrukbara med deras egna nya gasflaska. Knappast troligt.

Se till att reklamera gasflaskorna så att problemet fångas upp.
 
Det är säkert samma OEM tillverkare i Korea för de flesta 230g och 450g flaskor, oavsett vilket varumärke som trycks på sidan. Vad som skiljer nu är att Biltema för sina nya 300g och 450g flaskor verkar ha bytt OEM leverantör, så samma problem har rapporterats för båda modellerna med artikel nummer 17-976 och 17-977.
Gamla 450g flaskan med artikelnummer 17-614 skall funka om den mot förmodan finns kvar i någon butik.

De nya tuberna skall vara tillverkade i Albanien och inte Korea enligt inlägg #18 från fowwe i denna tråd:
Stormköks brännare får igen gas | Sida 2 | Utsidans forum
 
Då kanske vi har svaret?
Hur många skulle köpa en bil tilv i detta land.
Tror knappast att alla maskiner som tid fanns i korea är sända till Albanien så då kan man ju välja om man vill äta flingor och kex hela turen eller betala lite extra ev ta med MF kök och lite bränsle eller hopfällbara vedköket.
Hade en Garmont känga tilv i Rumänien som började gå sönder efter 2 d med lite lätt klättring utan rep på en markerad led i Norge i somras.
Problemet med lägre kvallitet kommer vi nog se på hela outdoor segmentet snart då bolagen köpts upp av Riskkapitalister eftersom marginalen på produkterna är högre än på tex industriprodukter.
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
daniel.jonasson Gasolflaska p2000 - hållare Kök och brännare 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.