Fel Datum i Garmin 12

Har en 8 år gammal Garmin 12 som fungerar perfekt, förutom en sak. Datumen är helt fel. Den står på 17 mars 26, helt fel alltså. Hade detta problemet för ett antal år sedan, men det löstes med en ny version av firmware. Någon som har samma problem.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Riktig reset

Hej,

Ett svar 3 år senare. Jag fick samma problem i år med min gamla GPS 12. Power + MARK hjälpte inte. Jag sökte dock på "wrong date" och hittade följande

http://sci.tech-archive.net/Archive/sci.geo.satellite-nav/2006-05/msg00914.html

Förutom att hålla båda knapparna intryckta så ska man därefter toggla mellan Ja och Nej ett antal gånger!!

'When the warning for way point erase comes up at the buttom, move the
cursor to NO, back to YES, back to NO, back to YES again and then press
ENTER. You will see "Acquiring EPE" at the top and a message screen will
flash indicating you to press the "Page" key. Leave the unit with good
sky exposure for 20 or so minutes until you have full 3d lock again.'

Jag fick tillbaka rätt datum när jag provade. Och därmed behöver jag inte köpa en ny GPS om jag vill veta datum för mina waypoints (vilket i och för sig var synd).

/Mats o Camilla

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips