Favorittröjan?

Jag undrar lite över vilken tröja som är eran favorit, dvs den tröjan man verkligen älskar. Själv är det en svart Houdini PowerHoudi som är helt underbar, om jag fick skulle ja gbo i den. Men berätta nu, vilka är era favorittrökor?

Mammut New Age Jacket och Marmot Driclime Windshirt, det var två. Om jag måste välja en av dessa får det väl bli Mammut New Age Jacket. Går dessa under benämningen "tröja"? För mig gör de det.

/Pottan

Patagonia Flash pullover.
Grymt skön tröja. Jäkligt fin när det blir svettigt uppför och värmer tillräkligt under skalet nerför...
Nummer två är en Millet sweat fleece. Riktigt mysig men är lite för varm.

/sam

Aktuellt

Utsidan blir mediapartner till Outdoor Festival STHLM

En stor tältkåta med många människor samlade runt
Den 23–24 maj 2026 samlas friluftsintresserade på Djurgården i Stockholm. Som Plus‑medlem kan du boka festivalens äventyrspass gratis!

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Mer natur på kortare tid – därför väljer allt fler speed hiking

Vinn skidstavar från Akka!

Vinn skidstavar från Akka!
Ta chansen att uttrycka din personliga stil i slalombacken. Vi tävlar ut två par av unika skidstavar från det nya, svenska varumärket Akka!

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”

”Att få tillverka Jörnkängan är en gåva”
I över 40 år har den kultförklarade Jörnkängan tillverkats av Anders Dernebo i Jörn. Nu har det unika hantverket förts vidare: till Myrene Fjellström.
Min favorit tröja är helt klart en Ullfrotté 200g Polotröja. Den hänger ALLTID med året runt. En mjukare och skönare tröja kan inte finnas. Inget flashigt membran eller så,utan enkel och bra.Luktar aldrig illa och värmer alltid.

/David

PowerHoudi

Hei Martin, jeg så din jakke på houdini's hjemmeside. Omtrent en sånn jakke jeg har sett litt etter, hvor kan den kjøpes? Helst noen som har utsalg i Östersund eller Åre, evt. noen som kan sende til Norge, men jeg vill jo helst prøve den først.

H.

Lästips

Alltid
gratis!
Bli medlem!

Var med i Sveriges största outdoor-community och få Månadens Utsidan.