Färskfoder på tur? Bra, lätt, smidig kylväska?

Hej, min huskytik får torrfoder men har börjat ge henne lite färskfoder då och då. Men insett ett litet krux att bära med detta vid utflykter. Har ni något tips på en bra smidig kylväska som är lätthanterlig att packa ner. Eller kanske det enklaste är att ha med torrfoder till henne på vandringar och turer.

Våra hundar äter färskfoder (Fodax) hemma men när jag är på tur med min lapphund så blir det torrfoder, det väger betydligt mindre då han oftas bär det själv.
Jag har haft med färskfoder ut på enklare helgturer och då det är fruset så tinar det inte så lätt, jag virar in klumparna i tidningspapper och förvarar dom i vattentät packpåse. Vintertid så skulle nog maten inte tina överhuvudtaget och jag vill inte ge min hund frusen och kall mat, både han och jag föredrar nåt varmt till frukost:)
Så för smidighetens skull kör jag med torrfoder utav högsta kvalité, dels för att det krävs mindre fodergiva vilket blir mindre packning och det är lättare att både förvara, hantera och servera.

/Dennis

Jo, låter ju smidigare och lättare att bära med sig torrfoder på turer. Jag har precis börjat använda färskfoder, har inte riktigt bestämt mig än om jag ska gå över helt eller om hon ska få torrfoder i bland och färskfoder ibland.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips