Färg på tält?

tente1.jpg

Låglandstält?

tente2.jpg

Inte så bra under älgjakten kanske...

jag har ett rött tält och det är skitbra

Jag har tre tält, två gröna och ett rött och det är skitbra!

Ett försök till seriös kommentar: Det finns fördelar med båda färgerna, Inget är otvetydigt sämre än det andra. Låt tycke och smak få avgöra ... om du tycker m ditt tält så är det ett bra tält.
Min högst personliga smak är att större tält är snyggare i grönt och mindre i rött.

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Jag avstår från såväl bergsprängare som röda tält av hänsyn till andra illusionerade vildmarksromantiker där ute.

(när vi dragit den här tråden till leda igen så kör vi den om gummistövlar kontra kängor va?!) :)

Per

Jag vill diskutera vilken fär man ska ha på stövlarna.

Jag har 3 jättebra tält, alla är röda! Är jättenöjd med samtliga då dom fyller alla mina krav! Ibland är jag ensam(Akto) ibland är vi två ;-) (Allak) ibland är vi tre å då funkar även vid paddling mitt Kaitum ;)

/Janne

En annan sak som jag undrade med er som vill ha ljusa tält där man inte ens behöver ficklampa för att läsa i dem på natten... brukar ni ha tänt sänglampan hemma också för att bekämpa det farliga mörkret?

För er som faktiskt tänker sova i tältet, skaffa ett grönt så det blir mörkt och skönt att sova i. Ett tält som smälter in i terrängen är givetvis också skönare för alla sinnen.

En annan sak som jag undrade med er som vill ha ljusa tält där man inte ens behöver ficklampa för att läsa i dem på natten.
Det är väl bara jag som skrivit nått sånt och jag har för mig att jag skrev "...Gick knappt att läsa i det tältet, ens dagtid."
Och ett mörkt tält är ingen höjdare de dagar man "tvingas" till tältdag, pga väder och vind eller annat.

.. brukar ni ha tänt sänglampan hemma också för att bekämpa det farliga mörkret?.
100W är det för lite?
Sover hemma utan persienn eller gardin för året om, gäller att ta vara på det ljus vi ser här uppe.

För er som faktiskt tänker sova i tältet, skaffa ett grönt så det blir mörkt och skönt att sova i.
Sover du med ögonbindel hemma?

Edit: Har ett grönt, ett ljusblått och ett orange tält och är ganska ointresserad av vilket som ser bäst ut utifrån (fast röda tält är snygga).

Senast ändrad:
Franska Kotältet

leder ju lätt till tält med utsikt på, eller naturligt kamuflage på. Plåta omgivning och printa på tältväven. Möjligheterna blir oändliga...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips