Explore Sweden

Lätt att följa!

>> ornskar (Johan Örnskär)

Det finns (fanns, tävlingen är ju över...) ju angivet var alla CP:s låg. Sen är det ju bara att plocka fram gröna kartan/fjällkartan och reka. Hur lätt som helst! Jag gjorde så och åkte sen ut och tittade på tävlingen (destination 1 och 3). Det handlar väl om copyright osv.. att de inte kan lägga ut någon annans detaljerade kartor. Du verkar ju kunna området bra och har säkert egen karta (?). Jag anser att följande information är FULLT tillräcklig:
Nikkaluokta Church, alt 495m 0.0 Orienteering/Trekking
CP1/TA Nikkaluokta Parking lot, alt 480m 0.3 km Orienteering/Trekking
CP2 Mountaintop Kåge, alt 1162m 5.0 km Orienteering/Trekking
CP3 Tarfalastationen, alt 1130m 15.0 km Mountaineering/Glaciers
CP4 Isfallsglaciären/Storglaciären, 1580m 3.0 km Mountaineering/Glaciers
CP5 Björlings glaciär, alt 1650m 3.0 km Mountaineering/Glaciers
CP6 Kebnekaise toppstuga, alt 1870m 0.5 Ropeworks
CP7 Kebnekaise, Sydtoppen, alt 2114m 1.0 km Mountaineering/Glaciers
CP8 Tuolpagorni, alt 1650m 4.0 Ropeworks
CP9/TA/CCP Nikkaluokta, alt 480m. CCP 22.0 km
 
Filmen Kommer

Läste att några undrade om det skulle komma något längre inslag av tävlingen på TV. Jo, om allt blir som det ska så kommer det ett timmes program på tv4 eller tv4 plus. Sitter nu med en snubbe till och redigerar just denna film. När den kommer är svårt att säga, men håll ögonen öppna i höst.
 
Vill bara säga..

Jag vill bara påpeka, till er som tycker att det är dålig raportering på denna tävling, att denna organisation har fått väldigt bra kretik för att vara snabba och bra på att uppdatera hemsidan med info vars lagen befinner sig, snabba inlägg när det händer någonting, allt för att man så noga som möjligt kan följa lagen utmed banan. Jag har pratat med "nära och kära" till multisportare som tävlar internationellt och de har oxå sagt och tyckt mycket possetiva saker.

Jag har varit inne på en hel del sidor på internationella tävlingar och följt ett lag från min hemtrakt, och jag har än inte sett en så bra, snabb och ingående rapportering av vad som händer, som explore Sweden organisationen gör.

Jag skulle vilja säga att dom och sleepmonster är de bästa jag har stött på vad gällande information hur det går för lagen under tävlingen, på deras respektive hemsida.

- Theres
 
Liknande trådar
Trådstartare Titel Forum Svar Datum
VÉRTEX Snöträning inför Explore Sweden och Xadv i Riksgränsen Multisport 0
krippa81 Sweden Multisport ??? Multisport 2

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.