Exped Black Ice 40

Köpte denna skridskoryggsäck för ett tag sedan. Det är min första ryggsäck av denna typ och jag måste erkänna att jag inte har en aning om hur - eller till vad - många av detaljerna ska användas.
Finns det någon som kan förklara?

1) Den lilla påsen på utsidan?
2) Den långa remmen med en massa kardborre detaljer som sitter på höger axelrem?
3) Den stora karbinhaken?
4) Den stora påsen som ligger inuti säcken?
5) Den breda rem som ligger i den stora påsen?
6) De två svarta packremmar som låg löst?
7) Allt annat?

Jag har letat på youtube men inte hittat något.

HåkanF
 
Köpte denna skridskoryggsäck för ett tag sedan. Det är min första ryggsäck av denna typ och jag måste erkänna att jag inte har en aning om hur - eller till vad - många av detaljerna ska användas.
Finns det någon som kan förklara?

1) Den lilla påsen på utsidan?
2) Den långa remmen med en massa kardborre detaljer som sitter på höger axelrem?
3) Den stora karbinhaken?
4) Den stora påsen som ligger inuti säcken?
5) Den breda rem som ligger i den stora påsen?
6) De två svarta packremmar som låg löst?
7) Allt annat?

Jag har letat på youtube men inte hittat något.

HåkanF

Är ingen expert alls, men om jag skulle gissa så kan det vara ungefär så här:

1) I den lilla påsen på utsidan placerar man sin räddningslina.
2) Är en rem som man kopplar ihop med räddningslinan.
3) När du ligger i en vak och någon kastar en räddningslina till dig, så kopplar du i räddningslinan o karbinhaken.
4) I den påsen förvarar du en komplett klädbyte, om du skulle ha råkat bada under skridskoturen.
5) Är lite osäker med vad du menar, men det ska finnas med remmar som man drar upp genom grenen. Dessa remmar håller dig flytande med ryggsäcken.
6) ?
7) ?

Har själv köpt en Fjällräven skridskoryggsäck som jag väntar på, så det ska bli intressant att se allt vad som ingår i paketet.
 
Är ingen expert alls, men om jag skulle gissa så kan det vara ungefär så här:

1) I den lilla påsen på utsidan placerar man sin räddningslina.
2) Är en rem som man kopplar ihop med räddningslinan.
3) När du ligger i en vak och någon kastar en räddningslina till dig, så kopplar du i räddningslinan o karbinhaken.
4) I den påsen förvarar du en komplett klädbyte, om du skulle ha råkat bada under skridskoturen.
5) Är lite osäker med vad du menar, men det ska finnas med remmar som man drar upp genom grenen. Dessa remmar håller dig flytande med ryggsäcken.
6) ?
7) ?

Har själv köpt en Fjällräven skridskoryggsäck som jag väntar på, så det ska bli intressant att se allt vad som ingår i paketet.
Tack. Några av dina svar köper jag rakt av, men inte alla. Jag återkommer om ett tag med lite bilder.

HåkanF
 
OK, då försöker jag med lite förtydligande (?) bilder.

Här på baksidan ser man den långa remmen med kardborredetaljer. Hur tusan ska den användas? På något sätt ska den alltså sitta ihop med räddningslinan?


attachment.php



På nästa bild ser man de olika remmarna. den långa till vänster är förstås grenremmen. De båda andra? Bra-att-ha-grejer?

attachment.php



På den tredje bilden ser man bl a säckens baksida med den lilla påsen fastsatt. Den är öppen på undersidan också.
Den stora påsen verka vara i format att passa skridskorna. Hur/var bör den sitta fast?

attachment.php


Tack på förhand.

HåkanF
 
Aj då. I min dator är de stora och fina...
Är det någon som ser bilderna som kan ge mig lite kött på benen. Enligt meteorologerna ska ju vintern snart vara över...

HåkanF

Pröva lägg in bilderna igen, Jag kan inte heller se dom.
Och då har jag en vanlig pc.

Jag kommer förmodligen inte kunna ge nått vettigt svar men risken är ju större att nån annan
gör det om bilderna fungerar.

Mvh Sven
 

Liknande trådar


Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.