Everest Travel bike 2

Det blev nåt knas med din länk, den här funkar nog bättre --> http://www.stadium.se/is-bin/INTERS...il-Start?ProductUUID=lRjCROinWpAAAAESdQFxRGrs
051045_001.jpg

Lästips

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.

Tänk säkert i Sarek – fjällräddarens bästa råd

Sareks vackra natur lockar många. Men här är civilisationen långt borta. Utsidan har frågat fjällräddaren Mikael Oja om råd för en säker Sarektur.
är själv sugen på det här tältet.
Skulle inte sitta fel med lite kommentarer från ägare av everest travel bike!

/Basti

Hej!

Jag är ägare till detta tält och har precis varit och testat det i Skottland. Och ja, det regnade. :)

Det fungerade i stort sett bra för mig, men det hade några små brister. Det var lite svårt att spänna upp yttertältet helt så att det ej låg mot innertältet. Det var även av vikt att tältet ej stod i för hård vind för då gick det inte riktigt att separera dukarna åt. Dessa problem går ju att åtgärda, men kräver lite tid och tålamod. Min vän som hade ett Akto hade ej dessa problem.

Så, min erfarenhet är att man får vad man betalar för :) Det är helt ok vid regnskurar, men jag har svårt att tänka mig att det kan vara helt bra för kalfjällscamping i ösregn med hård vind. Men då kan man ju alltid går ner i dalen :)

Lycka till!

Bild:
http://picasaweb.google.com/lena.pe500/Scotland/photo#5219161997165732802

Du kanske redan har hunnit införskaffa tält vid det här laget. Men jag ska själv köpa nytt tält med en begränsad budget och har fastnat för Bergans Kompakt II. Kostar 2000:- och finns hos flera Online-butiker.

/Kent

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips