"Everest 2,5 layer" regnställ

Någon som har erfarenhet av detta ställ? Har varit och tittat på det, är lätt och smidigt, så det är helt klart intressant. Fast everest som märke vet jag inte kvalitén på.

http://www.stadium.se/is-bin/INTERS...fer;pgid=hzmQVCQo.PJSR0EvPgNuVyEY0000Qit4Sj92

Nån som varit på femmanssport och tittat. Där har dom hur som helst ett "North Bend" regnställ för 700 på rea, ordinarie pris 1200-1300. Mörkgrått.
Nu till nån mer luddig fråga. Om nån vet något om det regnstället?

Mvh.
Oskar.

Jag har nyligen köpt ett par Everest 2,5-layer regnbyxa.

Lätt och smidigt material, lite tajt att dra på över kängorna och samtidigt lite flaxig passform.

Hittills har jag använt dem två dagar på fjället i regn och en gång på cykel till jobbet.Då har byxorna hållit mej helt torr!
Tror de får bli cykla-till-jobbet-plagg, kommer antagligen att köpa regnbyxor med hel dragkedja i sidan till nästa fjälltur, men de är ändå inget dåligt köp. Mina kostade 599 kr

Hälsn BM

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
Undvik North Bend!

Någon som har erfarenhet av detta ställ? Har varit och tittat på det, är lätt och smidigt, så det är helt klart intressant. Fast everest som märke vet jag inte kvalitén på.

http://www.stadium.se/is-bin/INTERS...fer;pgid=hzmQVCQo.PJSR0EvPgNuVyEY0000Qit4Sj92

Nån som varit på femmanssport och tittat. Där har dom hur som helst ett "North Bend" regnställ för 700 på rea, ordinarie pris 1200-1300. Mörkgrått.
Nu till nån mer luddig fråga. Om nån vet något om det regnstället?

Mvh.
Oskar.

Köp Inte North Bend regnstället...om det är ett sånt jag hade en gång... Har den ett "foder" på insidan, huvan går att rulla in i kragen...då ska du Inte köpa det om du ska vandra! På stan eller bara knalla runt i skogen lite så är det väl ok!

Mitt läkte in vatten till den milda grad att det rann ut vatten från ärmen.. :-(, tungt och inte bra när det blev blött!
Köpte det förrestan oxå på 5:ans sport för ett par år sedan!

//A

Jag kör med mitt standardsvar :)

Stadium använder ibland membranteknik från japanska Toray i sina plagg. Dessa membran (Dermizax, Entrant mfl) är ibland minst lika bra som produkter från Gore.
Norska Bergans har till exempel länge använt Dermizax, som i Stadiums produkter kallas TCS Water 20000 om jag inte missminner mig.

Så chansen finns att även 2,5-lagersvarianten är en Torayprodukt (det kan man fråga Stadium om), vilket antagligen är bra. Sen kan såklart konstruktion och sömnad vara skräp, men det är lite lättare att se än hur bra membranen är...

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips