eTrex Vista inköpt från USA !

Hej,
Har just fått hem min ny inköpta eTrex Vista från USA. Självklart väldigt ivrig... Stoppar in batterierna och trycker igång manicken... Vad händer !?!.. INGENTING ! ! Kanske inte är helt sant, den står och söker satelliter !! Det går 5 min, 10, 30 min... Hittar inte en enda satellit. Vad gör jag för fel, skulle uppskatta några förslag !
Har 2 st , får inte igång någon !
//Peter

Prova att välja "ny plats"/"new location" i
saterlit menyn (den med staplarna och
ringarna med saterliternas position..

kan ha problem att hitta saterliterna om den förflyttats för långt sedan förra påslagningen.

jag förutsätter att du är utomhus när du provar
dom..?
Sitter du inne så finns det ingen chans att du kommer hitta något
[Ändrat av flundval 2003-10-25 kl 19:00]

Segment; sa:
Hej,
Har just fått hem min ny inköpta eTrex Vista från USA. Självklart väldigt ivrig... Stoppar in batterierna och trycker igång manicken... Vad händer !?!.. INGENTING ! ! Kanske inte är helt sant, den står och söker satelliter !! Det går 5 min, 10, 30 min... Hittar inte en enda satellit. Vad gör jag för fel, skulle uppskatta några förslag !
Har 2 st , får inte igång någon !
//Peter

Ta på dig varma kläder och gå ut på en plats där du har fri sikt söderut!

Hej,
Jag testade med "ny plats"/"new location" och efter 2 timmar började den hitta satelliter. Trodde inte att det skulle ta såå länge. Nåväl !
Tack för tipset.
//Peter

Första sökningen kan ta lite längre tid, så det är nog inte så konstigt. Det hände mig också. Svaga batterier, täta moln, och givetvis träd brukar reducera mottagningen västenligt enligt min erfarenhet. Efter ett tags användning är det främst batterierna som spökar vid användning dvs när man lärt sig var man inte kan använda den...

Lycka till med den fortsatta användningen!

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips