Etrex track log?

Jag är total GPS-nybörjare och funderar på att skaffa mig en Garmin Etrex. Jag vill mest använda den när jag paddlar i skärgården men kanske också för fjällvandring osv. Nu till min säkert idiotiska fråga. Hur lång track log kan Etrex hålla i minnet? På Garmins hemsida står det att den kan minnas 2000 track points och att uppdateringsfrekvensen är 1 gång/sek. Det skulle betyda att man har fyllt minnet efter ca 33 min men så kan det väl ändå inte vara? Eller? Man vill ju gärna kunna hålla åtminstone en helgs paddling i minnet så att man kan föra över loggen till datorn när man kommer hem. Säkert är det så att maskinen bara sparar några få points men jag skulle gärna vilja veta från någon som faktiskt har erfarenhet.

Mats

brödsmulor

eTrex lägger ut brödsmulor!

Om du släpper en smula där du börjar gå, och ytterligare en efter en viss tid (1s ?) och fortsätter gå...då vänder du dig om och ser att du fortsatt i en rak linje i förhållande till de två första smulorna...bra, då behöver du inte släppa någon smula.
Nästa smula släpper du när du börjar avvika från den räta linjen.

Alltså: krokig väg = många smulor (trackpoints)
Rak väg = få smulor.

eTrex räcker väldigt långt!

mvh /JJ

Lästips

Europas okända pärlor – 10 vandringar bortom turiststråken

Sugen på att packa väskan och vandra utanför Sverige? Då är den här listan för dig!

Stabil sikt för skarpa naturupplevelser – Nikons nya kikare lyfter blicken

STABILIZED S ger stadig bild i varje ögonblick. Skarp optik, låg vikt och lång batteritid gör dig redo att se mer.

Vinn skor och startplatser till Merrell Göteborg Trailrun för två!

Delta i Göteborgs stora trailfest den 6 september! Nu har du chansen att vinna både startplatser och nya MTL ADAPT från Merrell åt dig och en vän.

Prisade prylar: här är vinnarna av Scandinavian Outdoor Award

Bland de vinnande produkterna finns bland annat en slittålig lättviktsryggsäck och en designklassiker i rostfritt stål.
En liten förklaring