Etrex Legend utan tid!?

Firmware?

Vilken version på firmware har du? Legend och Vista är ganska lika varandra. Vissa personer har drabbats av fenomenet att inga timers går, när de kör med senaste versionen av mjukvara till Vistan.

Kanske något liknande med Legend? Om du har senaste (tror den heter 2.41 till Legend), prova att backa ett par steg, och kolla om problemet finns kvar.

Anders

Drabbar inte alla

Jag har kollat min Vista, och där räknar tiderna, allihop. Men någon skrev nånstans att hans tider inte fungerade med senaste betaversionen till Vista. Däremot om han backade en version.

Dock funderade jag lite i helgen, för då fick jag för mig att total tid på min Vista var längre än vad det borde varit sedan nollställning, men jag är inte riktigt säker på det.

Anders

Aktuellt

Månadens fråga: Hösten är här – vad lockar mest?

Är hösten en tid för svampplockning runt knuten – eller lockar äventyren? Vi tar pulsen på Friluftssverige hösten 2025.

Upplev Halmstads kust: Vandra Prins Bertils stig

Leden som på 18 kilometer förenar stadspuls, rogivande natur och slående vyer över havet.

20 år av diskussioner om torkad mat – och 10 tips!

I år har en av Utsidans populäraste forumtrådar, "Torka mat", varit aktiv i 20 år. Här bjuder vi på tips till dig som vill börja torka egen utemat!

”I nivå med luften vid flerfiliga motorvägar”

Ny forskning visar att klätterskornas skosulor släpper ut riskfyllda kemikalier i luften när de nöts. Nu växer trycket på branschen att agera.
Uppdatering

Garmin har nyss publicerat en uppdatering till Vistan, för att fixa just detta. Antagligen har de gjort samma fel i Legend. De enheterna delar uppenbarligen en stor del av koden i sin firmware, något som är helt naturligt.

Uppdatering för Legend kommer säkert snart, den också.

Anders

Få Utsidans nyhetsbrev

• Redaktionens lästips
  • Populära trådar
  • Aktuella pristävlingar
  • Direkt i din inkorg

Lästips