Gamin Vivoactive 3 visar inte distans längdskidåkning

Min Garmin Vivoactive 3 visar inte distans vid längdskidåkning, endast hastighet och tid. Löpning visar distans. Min fru har en Apple Watch med samma "problem". Kanske det inte anses viktigt att veta distans vid längdskidåkning? Har inte hittat om det finns nån inställning för att fixa detta.
 
Garmin vivoactive känner jag inte till men Garmin Fenix m fl är väldigt programmerbara avseende vad som visas i de olika fönstren.

Antar att du lätt tar reda på hur du kan ställa in klockan med en googling.

Kolla t ex

Thure
 
Senast ändrad:
Nu är ju Garmin Vivoactive 3 rätt gammal (från 2017), så det lär väl knappast komma några nya funktioner på den. https://www.dcrainmaker.com/2017/10/garmin-vivoactive-3-in-depth-review.html

Så antingen får du försöka ha en annan sport aktiverad i pulsklockan (som visar hastighet), när du åker längdskidor, eller göra en nyinvestering.

Idag är det Venu 3 och möjligtvis även Vivoactive 5, som ligger i samma utvecklingslinje som din Vivoactive 3.

Annars har du ju även Garmin Forerunner 255/265 för ungefär samma pengar som en Venu 3.

Den största skillnaden mellan Forerunner 255 och Forerunner 265 är att 255 har MIP-skärm, medan 265 har AMOLED-skärm, vilket starkt påverkar batteritiden.

Sedan har faktiskt 265 också stöd för koordinater och koordinatsystem, vilket 255 inte har.
/Niklas
 
Senast ändrad:
Jag har en FR645 som är från ungefär samma tid som Vivoactive 3. På min klocka kan man ställa in att visa distans vid längdåkning, däremot fick jag som @thureb skriver själv lägga till det fältet på en ny skärm. Vore mycket konstigt om man inte kan göra detta på Vivoactive 3.
 

Sova ute en natt i månaden

Anna och Anna har hittat det bästa ”lifehacket” någonsin – och upptäckt många naturreservat i sömnen.